Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
The position of Scotland within the Union. Establishing traditional Scottish literary icons - W. Scott. Kailyard tradition - idealising the rural - J.M. Barrie. The urban working class fiction - Glaswegian school - A. McArthur. Scottish literary Renaissance - A. Gray. New internationalism - J. Kelman . Female voices within the masculine tradition - J. Galloway. Giving voice to subcultures - I. Welsh. Writing across labels - J.Kay.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Seminář je věnován vývoji skotské literatury, protože tato národní literatura nabízí některá témata, která jsou aktuální i v českém kontextu. Zajímavé je analyzovat vývoj skotského literárního vyjádření v náhledu menšinové literatury a hledat vyjádření národních hodnot - kultury, jazyka, národního cítění.
Studenti, kteří se v rámci tohoto studijního programu připravují na práci ve školství, zde získají či mohou aplikovat již dříve získané poznatky z oblasti zvyšování kulturního uvědomění. Seminář rozvíjí schopnost pracovat s cizojazyčnými texty, textovou analýzu, práci s primárními a sekundárními zdroji.Seminář rozvíjí schopnost pracovat s cizojazyčnými texty, textovou analýzu, práci s primárními a sekundárními zdroji.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
KAA/ULIA
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Rozbor produktů pracovní činnosti studenta
Připravenost a aktivní účast na seminářích (20%), ústní prezentace textu a vedení diskuse (30%), závěrečný písemný test (50%).
|
Doporučená literatura
|
-
CARRUTHERS, G. Beyond Scotland. Amsterdam - New York: Rodopi, 2004.
-
KRAVITZ, P. The Picador Book of Contemporary Scottish Fiction. Macmillan Publishers, 1997.
-
MARCH, C. Rewriting Scotland. Manchester University Press, 2002.
-
WALLACE, G.; R. STEVENSON. The Scottish Novel since the Seventies. Edinburgh University Press, 1994.
|