Vyučující
|
-
Reimannová Irena, Mgr. Ph.D.
-
Zitková Helena, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Komunikace, sociální komunikace, pedagogická komunikace a interakce. 2. Verbální a neverbální komunikace. 3. Anglický jazyk ve třídě. 4. Teacher talk. Learner talk. (modifikace, dotazování, zpětná vazba, atd.) 5. Řízení třídy, administrativní a organizační záležitost. 6. Komunikace s kolegy (klima školy, týmová práce, atd.) 7. Spolupráce s rodiči. 8. Reflexe a sebereflexe. 9. Péče o hlas, práce s hlasem. Duševní zdraví.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody samostatných akcí, Demonstrace, Nácvik dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je rozvoj profesní kompetence budoucích učitelů specificky v oblasti sociální a pedagogické komunikace ve škole.
V tomto předmětu studenti rozvinou konkrétní dovednosti, což bude zakotveno v situačně pojaté zkušenostně orientované výuce výcvikového charakteru. Zohledněny přitom budou relevantní teoretické znalosti (koncept komunikační kompetence, Krashenova teorie osvojování cizího jazyka) a klíčové dokumenty (např. Společný evropský referenční rámec pro jazyky).
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Rozbor produktů pracovní činnosti studenta, Rozbor díla tvůrčího charakteru, Systematické pozorování
Aktivní účast na seminářích (maximálně 2 absence) Průběžné plnění všech požadavků a úkolů
|
Doporučená literatura
|
-
Booher, D. Komunikujte s jistotou. Computer Press, 1999.
-
Cangelosi, J. S. Strategie řízení třídy. Portál, 2000.
-
DeVito, J.A. Základy mezilidské komunikace. Grada, 2001.
-
Dunn, O. Developing English with young learners. London: Macmillan Publisher Ltd, 1984.
-
Gavora, P. Učitel a žáci v komunikaci. 2005.
-
Halliwell, S. Teaching English in the Primary Classroom. Longman, 1992.
-
Honey, P. Tváří v tvář. Grada, 2002.
-
Hughes, G.S. A Handbook of Classroom English. Oxford: OUP, 1993.
-
Kyriacou, Ch. Klíčové dovednosti učitele. Portál, 1998.
-
Lynch. Communication in the Language Classroom. OUP, 1996.
-
Mareš, J., Křivohlavý, J. Komunikace ve škole. Brno, 1995.
-
Mareš, J., Křivohlavý, J. Sociální a pedagogická komunikace. SPN, 1990.
-
Mikuláštík, M. Komunikační dovednosti v praxi. Grada, 2003.
-
Pease, A. Řeč těla. Portál, 2001.
-
Scott, W.A., Ytreberg. Teaching English to Children. Longman, 1990.
-
Willis, J. Teaching English through English. Longman, 1981.
|