Vyučující
|
-
Černá Monika, doc. PaedDr. Ph.D.
-
Zitková Helena, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Organisational and administrative issues of Teaching Practice I. Observations (6 lesson) followed by debriefing sessions. Teaching 12 lessons followed by debriefing sessions with the mentor. Student self-assessment. Interview with the tutor.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Metody samostatných akcí, Pozorování, Nácvik dovedností, Pracovní činnosti
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je aktivace znalostí obecně- i oborově-didaktických přímo v reálném prostředí nižší sekundární školy, kde studenti absolvují sérii náslechů a samostatných výstupů (2 týdny; tj. 6 + 12 vyučovacích jednotek). V souladu se zadáním Projektu I, který je s touto praxí integrován, student rovněž získá hlubší vhled do oblasti kultury školy.
Ve spolupráci s uvádějícím učitelem - mentorem - rozvíjí student svou profesní kompetenci v rámci trojstupňového cyklu plánování - realizace - analýza.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
KAA/DAJ1
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Posouzení zadané práce, Rozbor produktů pracovní činnosti studenta, Rozhovor, Rozbor portfolia studenta
Zápočet je udělen na základě odevzdání kompletní dokumentace, tj. souboru záznamových archů (strukturované, cílené pozorování - 6 hodin), souboru plánů vyučovacích hodin (12 vyuč. hodin) včetně materiálních didaktických prostředků, sebehodnocení a hodnocení činnosti studenta mentorem, výsledné sebehodnocení studenta. Individuální pohovor. Povinná účast ve stanovených termínech v průběhu semestru (specifikováno v průběhu prvního týdne semestru).
|
Doporučená literatura
|
-
PODLAHOVÁ, L. První kroky učitele. Praha: Triton, 2004.
-
RICHARDS, J.C.; LOCKHART, C. Reflective Teaching in Second Language Classrooms. Cambridge University Press, 2000.
|