Předmět: Učitelská praxe I

« Zpět
Název předmětu Učitelská praxe I
Kód předmětu KAA/UCPX1
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 1
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Černá Monika, doc. PaedDr. Ph.D.
  • Zitková Helena, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Organisational and administrative issues of Teaching Practice I. Observations (6 lesson) followed by debriefing sessions. Teaching 12 lessons followed by debriefing sessions with the mentor. Student self-assessment. Interview with the tutor.

Studijní aktivity a metody výuky
Metody samostatných akcí, Pozorování, Nácvik dovedností, Pracovní činnosti
Výstupy z učení
Cílem předmětu je aktivace znalostí obecně- i oborově-didaktických přímo v reálném prostředí nižší sekundární školy, kde studenti absolvují sérii náslechů a samostatných výstupů (2 týdny; tj. 6 + 12 vyučovacích jednotek). V souladu se zadáním Projektu I, který je s touto praxí integrován, student rovněž získá hlubší vhled do oblasti kultury školy.
Ve spolupráci s uvádějícím učitelem - mentorem - rozvíjí student svou profesní kompetenci v rámci trojstupňového cyklu plánování - realizace - analýza.
Předpoklady
nespecifikováno
KAA/DAJ1

Hodnoticí metody a kritéria
Posouzení zadané práce, Rozbor produktů pracovní činnosti studenta, Rozhovor, Rozbor portfolia studenta

Zápočet je udělen na základě odevzdání kompletní dokumentace, tj. souboru záznamových archů (strukturované, cílené pozorování - 6 hodin), souboru plánů vyučovacích hodin (12 vyuč. hodin) včetně materiálních didaktických prostředků, sebehodnocení a hodnocení činnosti studenta mentorem, výsledné sebehodnocení studenta. Individuální pohovor. Povinná účast ve stanovených termínech v průběhu semestru (specifikováno v průběhu prvního týdne semestru).
Doporučená literatura
  • PODLAHOVÁ, L. První kroky učitele. Praha: Triton, 2004.
  • RICHARDS, J.C.; LOCKHART, C. Reflective Teaching in Second Language Classrooms. Cambridge University Press, 2000.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta filozofická Studijní plán (Verze): Učitelství anglického jazyka (2013) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta filozofická Studijní plán (Verze): English Language Teacher Education (2013) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní