Předmět: Učitelská praxe II

« Zpět
Název předmětu Učitelská praxe II
Kód předmětu KAA/UCPX2
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 2
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Reimannová Irena, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Organisational and administrative issues of Teaching Practice 2. Observations (6 lesson) followed by debriefing sessions. Teaching 12 lessons followed by debriefing sessions with the mentor. Student self-assessment. Evaluation by mentor. Interview with the tutor.

Studijní aktivity a metody výuky
Metody samostatných akcí, Pozorování, Demonstrace, Projekce, Nácvik dovedností, Laborování, Pracovní činnosti
Výstupy z učení
Cílem předmětu je aktivace znalostí obecně- i oborově-didaktických přímo v reálném prostředí nižší sekundární školy, kde studenti absolvují sérii náslechů a samostatných výstupů (2 týdny; tj. 6 + 12 vyučovacích jednotek). V souladu se zadáním Projektu II, který je s touto praxí integrován, student rovněž získá hlubší vhled do problematiky hodnocení, adaptace a tvorby materiálních didaktických prostředků.
Ve spolupráci s uvádějícím učitelem - mentorem - student dále rozvíjí svou profesní kompetenci v rámci trojstupňového cyklu plánování - realizace - analýza a dovednost hodnotit, adaptovat a samostatně vytvářet materiální didaktické prostředky.
Předpoklady
nespecifikováno
KAA/UCPX1

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonu studenta, Rozbor produktů pracovní činnosti studenta, Rozhovor, Systematické pozorování, Rozbor portfolia studenta, Hospitace

Zápočet je udělen na základě odevzdání kompletní dokumentace, tj. souboru záznamových archů (strukturované, cílené pozorování), souboru plánů vyučovacích hodin včetně materiálních didaktických prostředků, sebehodnocení a hodnocení činnosti studenta mentorem, vytvoření videonahrávky v průběhu praxe (ucelená 20ti minutová část, označit příslušný plán, CD/DVD médium) a individuálního pohovoru.
Doporučená literatura
  • PODLAHOVÁ, L. První kroky učitele. Praha: Triton, 2004.
  • RICHARDS, J.C.; LOCKHART. Reflective Teaching in Second Language Classrooms. Cambridge University Press, 2000. ISBN 0 521 45803 X.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta filozofická Studijní plán (Verze): English Language Teacher Education (2013) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Fakulta filozofická Studijní plán (Verze): Učitelství anglického jazyka (2013) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní