Vyučující
|
-
Reimannová Irena, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Organisational and administrative issues of Teaching Practice 2. Observations (6 lesson) followed by debriefing sessions. Teaching 12 lessons followed by debriefing sessions with the mentor. Student self-assessment. Evaluation by mentor. Interview with the tutor.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Metody samostatných akcí, Pozorování, Demonstrace, Projekce, Nácvik dovedností, Laborování, Pracovní činnosti
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je aktivace znalostí obecně- i oborově-didaktických přímo v reálném prostředí nižší sekundární školy, kde studenti absolvují sérii náslechů a samostatných výstupů (2 týdny; tj. 6 + 12 vyučovacích jednotek). V souladu se zadáním Projektu II, který je s touto praxí integrován, student rovněž získá hlubší vhled do problematiky hodnocení, adaptace a tvorby materiálních didaktických prostředků.
Ve spolupráci s uvádějícím učitelem - mentorem - student dále rozvíjí svou profesní kompetenci v rámci trojstupňového cyklu plánování - realizace - analýza a dovednost hodnotit, adaptovat a samostatně vytvářet materiální didaktické prostředky.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
KAA/UCPX1
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonu studenta, Rozbor produktů pracovní činnosti studenta, Rozhovor, Systematické pozorování, Rozbor portfolia studenta, Hospitace
Zápočet je udělen na základě odevzdání kompletní dokumentace, tj. souboru záznamových archů (strukturované, cílené pozorování), souboru plánů vyučovacích hodin včetně materiálních didaktických prostředků, sebehodnocení a hodnocení činnosti studenta mentorem, vytvoření videonahrávky v průběhu praxe (ucelená 20ti minutová část, označit příslušný plán, CD/DVD médium) a individuálního pohovoru.
|
Doporučená literatura
|
-
PODLAHOVÁ, L. První kroky učitele. Praha: Triton, 2004.
-
RICHARDS, J.C.; LOCKHART. Reflective Teaching in Second Language Classrooms. Cambridge University Press, 2000. ISBN 0 521 45803 X.
|