Vyučující
|
-
Reimannová Irena, Mgr. Ph.D.
-
Zitková Helena, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
obecná a oborová didaktika formát profesní části státní závěrečné zkoušky, tzv. zkoušky učitelské způsobilosti vstupní analýza potřeb konkrétních studentů 1. Cíle výchovy a vzdělávání 2. Obsah a prostředky vzdělávacího procesu 3. Vyučování a jeho řízení 4. Žák 5. Učitel profesní portfolio aneb Jak se prezentovat? standard učitelské profese aneb Jak se pozná dobrý učitel? didaktická znalost obsahu aneb Jak vzniká učivo? Další volitelná témata, např.: standardy pro žáky 5. a 9. tříd; nadaný žák; začínající učitel;
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody samostatných akcí
- Samostatná kritická četba
- 20 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 20 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu)
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 2 hodiny za semestr
- Účast na výuce
- 6 hodin za semestr
- Sběr materiálu
- 10 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Studijní předmět Vybrané kapitoly z obecné a oborové didaktiky je závěrečným a systematizujícím předmětem profesního modulu. Cílem předmětu je poskytnout studentům prostor pro analýzu získaných vědomostí, jejich reflexi a prohloubení. Prostřednictvím diskusí na vybraná témata a jejich provázáním s tématy aktuálními dochází k rozšíření teoretické základny profesní kompetence studentů a podpoře jejich profesního rozvoje. Seminář umožňuje reagovat na aktuální potřeby ve vybraných oblastech, a to prostřednictvím analýzy potřeb konkrétních studentů v úvodu semestru.
Studenti získají potřebné teoretické poznatky z vybraných okruhů obecné a oborové didaktiky. Budou schopni zobecnit poznatky získané v předchozích studijních předmětech profesního modulu a vztáhnout je k vybraným aktuálním tématům.
|
Předpoklady
|
diplomový seminář
KAA/DISE
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Posouzení zadané práce, Rozbor produktů pracovní činnosti studenta, Rozhovor
1. aktivní účast na seminářích 2. vypracování dílčích úkolů zadaných v průběhu semestru 3. kolokvia: prezentace zadaného tématu (individuální nebo ve skupině) s moderací následné diskuse 4. závěrečný pohovor
|
Doporučená literatura
|
|