Název předmětu | Vývojové tendence v anglo-americké literatuře I |
---|---|
Kód předmětu | KAA/VTAL1 |
Organizační forma výuky | Přednáška + Seminář |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | 2 |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 5 |
Vyučovací jazyk | Angličtina |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Dostupnost předmětu | Předmět je nabízen přijíždějícím studentům |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
1. Základní prvky a žánry prózy, román a jeho rané formy v antice, středověku a renesanci. 2. Zdroje a předchůdci moderního románu (eseje, character sketches, cestopisná literatura, dopisy, atd.), konstituování žánru v první polovině 18. století (D. Defoe, J. Swift, S. Richardson, H. Fielding). 3. Anglický pikareskní a epistolární román v 18. století (T. Smollett, F. Burney aj.), angloirští romanopisci (L. Sterne, M. Edgeworthová). 4. Britský román v období preromantismu a romantismu (gotický román, W. Scott, J. Austenová, aj.). 5. Raný viktoriánský román (E. Bulwer-Lytton, Brontë Sisters aj.). 6. Viktoriánský román, novoromantismus a realismus (Ch. Dickens, W. M. Thackeray, A. Trollope, R. L. Stevenson). 7. Naturalismus a dekadence (T. Hardy, W. S. Maugham, O. Wilde). 8. Román na přelomu 20. století, SF a předchůdci modernismu (H. G. Wells, R. Kipling, E. M. Forster, J. Conrad, H. James). 9. Modernismus (J. Joyce, V. Woolfová, D. H. Lawrence). 10. Realistické tendence v románu 20. století (A. Benett, J. Galsworthy, J. B. Priestley, C. P. Snow aj.). 11. Angry Young Men, univerzitní a dělnický román (J. Braine, J. Waine, K. Amis, M. Bradbury, A. Sillitoe aj.). 12. Současný britský román (A. Burgess, L. Durrell, D. Lessingová, A. S. Byattová, I. Welsh aj.). 13. Postmodernismus (W. Golding, I. Murdochová, J. Barnes, M. Amis, J. Fowles, A. Carter aj.).
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Cílem předmětu je v přednášce poskytnout studentům charakteristiku a nastínit vývoj britského románu od začátku 18. století do současnosti. Semináře se soustřeďují na práci s primárním textem.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Fakulta filozofická | Studijní plán (Verze): Anglická filologie (2015) | Kategorie: Filologické vědy | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta filozofická | Studijní plán (Verze): Učitelství anglického jazyka (2013) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta filozofická | Studijní plán (Verze): English Language Teacher Education (2013) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |