Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Předmět prezentace, definice cílů. Nonverbální komunikační prostředky. Aspekty komunikace. Paraverbální komunikační prostředky. Rušení komunikace. Faktory interkulturní komunikace. Německo z pohledu z vnějšku. Struktura přednesu. Trvání přednesu. Způsob přednášení(média, jazyk, mimika, gesta). Média. Funkce referátu. Konstruktivní kritika. Prezentace firmy.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody samostatných akcí, Demonstrace
|
Výstupy z učení
|
Je rozvíjena komunikativní kompetence studentů v německém jazyce se zaměřením na dovednosti vizualizace, prezentace a moderování. Hlavní důraz je kladen na jasnost, přesnost a názornost vyjadřování s využitím vizuálních prostředků (flipchart, zpětný projektor, video, dataprojektor), přípravu, organizaci a průběh prezentace a zvládnutí problematiky moderování v německém jazyce.
Studenti si rozvíjejí dovednost efektivně používat cizí jazyk v jeho mluvené i psané podobě jako prostředek komunikace v širokém okruhu konkrétních praktických situací. Budou schopni se jasně, přesně a názorně vyjadřovat s využitím vizuálních prostředků (flipchart, zpětný projektor, video, dataprojektor), zvládnou přípravu, organizaci a průběh prezentace a moderování v německém jazyce.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
KCJ/JNC1
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonu studenta
Prezentace jednoho produktu, firmy nebo projektu. 70% účast na seminářích.
|
Doporučená literatura
|
-
Buhlmann, R./Fearns, A./Gaspardo, N. Präsentieren und Verhandeln. Poltext Verlag, Warschau, 2003.
-
NÖLLKE, C. Präsentieren. Haufe, 2006.
-
SEIFERT, JOSEF W. Visualisieren, Präsentieren, Moderieren. GABAL, 2006.
|