Vyučující
|
-
Becková Helena, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Základní pojmy. Společenské přednosti. Obecná pravidla společenského styku (pozdrav, představování). Obecná pravidla společenského styku (oslovování, tituly). Vizitky. Etiketa ústního a písemného projevu (jména, šlechtické tituly, jazyk, písemný projev). Etiketa ústního a písemného projevu (etiketa e-mailu, telefonování) Etiketa na pracovišti, obchodní jednání. Oblékání, image (pánské oblečení) Oblékání, image (dámské oblečení) Společenské stolování (zasedací pořádek, prostírání). Společenské stolování (servírování, obsluha, stolování). Slavnostní společenské příležitosti.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody samostatných akcí, Projekce, Nácvik dovedností
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je prohloubit znalosti posluchačů týkající se správného společenského vystupování, které je pro práci manažera nezbytné.
Absolvováním předmětu si student osvojí pravidla společenského vystupování v různých situacích, od obecných pravidel společenského styku až po pravidla úzce spojená s prací manažera. Je seznámen s problematikou obchodního jednání a je schopen správně reagovat na různé situace, které mohou nastat v souvislosti s účastí na společenských akcích.
|
Předpoklady
|
Pro daný předmět nejsou nutné žádné zvláštní předpoklady.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška
Student musí prokázat, že zvládl probíranou problematiku a že je schopen správně zhodnotit a řešit různé situace vznikající v rámci společenského styku. Konkrétní požadavky sdělí studentům vyučující v prvním týdnu semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
AsfaWossen Asserate. Dobré mravy. Praha: NLN Nakladatelství Lidové noviny, 2012. ISBN 978-80-7422-132-3.
-
Gullová, S. Mezinárodní obchodní a diplomatický protokol. Praha, 2013. ISBN 978-80-247-4418-6.
-
Smejkal, Vladimír. Velký lexikon společenského chování. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3650-1.
-
Špaček, L. Business etiketa a komunikace. Praha, 2013. ISBN 978-80-260-4347-8.
-
Špaček, L. Malá kniha etikety pro manažery. Praha, 2010. ISBN 978-80-204-2252-1.
|