Předmět: Elektronický obchod

« Zpět
Název předmětu Elektronický obchod
Kód předmětu KDMML/PELBK
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 2
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Švadlenka Libor, doc. Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
Definice pojmu elektronické podnikaní a obchodovaní. Obchodní modely elektronického obchodovaní a Internetu. Finanční transakce v prostředí Internetu. Elektronické bankovnictví. Bezpečnost elektronického obchodovaní. Legislativní zabezpečení elektronického obchodovaní. Elektronický trh B2B. Mobilní komerce. Internetový marketing. Závěr.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Nácvik dovedností
  • Domácí příprava na výuku - 32 hodin za semestr
  • Kontaktní výuka - 16 hodin za semestr
  • Příprava prezentace (referátu) - 15 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 35 hodin za semestr
  • Projekt individuální - 22 hodin za semestr
Výstupy z učení
Seznámit posluchače se základními principy elektronického obchodování.
Po absolvování předmětu student umí definovat elektronické podnikání a elektronické obchodování. Zná obchodní modely elektronického obchodování. Zná možnosti připojení k Internetu, rozumí finančním transakcím realizovaným v síti Internet, včetně jejich zabezpečení. Rozumí státní politice a legislativě v oblasti týkající se elektronického obchodování. Zná principy internetového marketingu a umí realizovat a vyhodnotit marketingové průzkumy realizované přes Internet.
Předpoklady
Předpokládají se základní znalosti z oblasti informatiky, marketingu a managementu.

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška, Písemná zkouška, Posouzení zadané práce

Student musí v průběhu semestru i při závěrečné zkoušce prokázat porozumění řešeným problémům. Student musí zpracovat semestrální projekt spočívající ve vytvoření elektronického obchodu fiktivní firmy. Konkrétní požadavky sdělí studentům vyučující v prvním týdnu semestru.
Doporučená literatura
  • HLAVENKA, J. Dělejte byznys na Internetu. Praha: Computer Press, 2001. ISBN 80-722-637-14.
  • Hlavenka, Jiří. Dělejte byznys na Internetu : jak využít Internet k prospěchu firmy i jednotlivce. Praha: Computer Press, 2000. ISBN 80-7226-371-4.
  • POUR, J. a kolektiv. Informační systémy a elektronické podnikání. Praha: VŠE, 2001. ISBN 80-245-0227-5.
  • Sculley, Arthur B. B2B Internetová tržiště : revoluce v obchodování mezi firmami. Praha: Grada, 2001. ISBN 80-247-0081-6.
  • Švadlenka, L., Husák, J. Elektronické obchodování - studijní opora. Pardubice, 2014.
  • Švadlenka, L., Madleňák, R. Elektronické obchodování. Praha, 2007. ISBN 80-86530-40-X.
  • Tondr, Luděk. Podnikáme s Internetem. Praha: Computer Press, 2002. ISBN 80-7226-729-9.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Dopravní fakulta Jana Pernera Studijní plán (Verze): Management, marketing a logistika ve spojích (2016) Kategorie: Doprava a spoje 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Dopravní fakulta Jana Pernera Studijní plán (Verze): Dopravní management, marketing a logistika (2016) Kategorie: Doprava a spoje 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní