Předmět: Management II

« Zpět
Název předmětu Management II
Kód předmětu KDMML/PM2GK
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 1
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Lejsková Pavla, Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
Změna filozofie managementu, management změny. Management znalostí. Procesní management (filozofie, základní principy, rozdíly mezi operačním a procesním managementem). Procesy a jejich charakteristika, procesní mapy. Procesní management v dopravě. Reengineering. Management a prosperita podniku (měkké faktory prosperity). Nové organizační struktury, týmová práce. Koučování, vůdcovství, vedení týmů. Strategický management, strategický cyklus, situační analýza. Metody a techniky strategického managementu. Management kvality.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody samostatných akcí
  • Domácí příprava na výuku - 25 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 40 hodin za semestr
  • Příprava prezentace (referátu) - 10 hodin za semestr
  • Sběr materiálu - 6 hodin za semestr
  • Samostatná kritická četba - 25 hodin za semestr
  • Projekt individuální - 25 hodin za semestr
  • Kontaktní výuka - 18 hodin za semestr
Výstupy z učení
Seznámit posluchače s vývojem managementu na konci 20. století a se změnou jeho filozofie, s moderními trendy řízení organizací s důrazem na procesní řízení a nástroje zvyšování prosperity podniku.
Po absolvování předmětu se student umí orientovat v základních moderních manažerských přístupech. Zná základní moderní teorie managementu a moderními trendy řízení organizací s důrazem na zvyšování prosperity podniku.
Předpoklady
Předpokládají se základní znalosti z oblasti managementu (absolvování předmětu Management I v bakalářském studiu, případně obdobného na jiné škole) .

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška, Písemná zkouška, Posouzení zadané práce

Student musí v průběhu semestru i při závěrečné zkoušce prokázat porozumění řešeným problémům a schopnost samostatně či v týmu studentů řešit zadané případové studie. Konkrétní požadavky sdělí studentům vyučující v prvním týdnu semestru.
Doporučená literatura
  • Lejsková, Pavla. Management II studijní opora na CD. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2013. ISBN 978-80-7395-628-8.
  • Truneček, Jan. Management v informační společnosti : učební texty pro bakalářské studium. Praha: Vysoká škola ekonomická, 1997. ISBN 80-7079-201-9.
  • Truneček, Jan. Systémy podnikového řízení ve společnosti znalostí : učební texty pro předmět management změny. Praha: Vysoká škola ekonomická, 1999. ISBN 80-7079-083-0.
  • Veber, Jaromír. Management : základy, moderní manažerské přístupy, výkonnost a prosperita. Praha: Management Press, 2009. ISBN 978-80-7261-200-0.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Dopravní fakulta Jana Pernera Studijní plán (Verze): Dopravní management, marketing a logistika (2013) Kategorie: Doprava a spoje 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Dopravní fakulta Jana Pernera Studijní plán (Verze): Dopravní management, marketing a logistika (2016) Kategorie: Doprava a spoje 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Dopravní fakulta Jana Pernera Studijní plán (Verze): Dopravní management, marketing a logistika (2014) Kategorie: Doprava a spoje 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní