Předmět: Marketing I

« Zpět
Název předmětu Marketing I
Kód předmětu KDMML/PMG1K
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 2
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Chocholáč Jan, Ing. Ph.D.
  • Drahotský Ivo, doc. Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
Podstata marketingu a jeho role v podniku a ve společnosti. Trh a marketing, tržní kategorie, tržní subjekty, ukazatelé trhu. Identifikace tržních segmentu, tržní cílení a tržní umístění. Marketingové prostředí podniku. Marketingový informační systém a jeho podsystémy. Marketingový výzkum, proces marketingového výzkumu. Budování zákaznické spokojenosti pomocí kvality, služby a hodnoty. Kupní chování spotřebitelů a organizací. Analýza konkurence a chování konkurence. Nabídka a poptávka jako marketingové kategorie. Marketingové plánování, proces tvorby marketingového plánu.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody samostatných akcí, Nácvik dovedností
  • Domácí příprava na výuku - 12 hodin za semestr
  • Kontaktní výuka - 12 hodin za semestr
  • Projekt individuální - 50 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 50 hodin za semestr
  • Samostatná kritická četba - 26 hodin za semestr
Výstupy z učení
Seznámit posluchače s marketingovými principy a technikami umožňujícími manažerům vyhledávat a analyzovat tržní příležitosti, předvídat potenciální hrozby, identifikovat reálné cíle a určovat vhodné marketingové strategie pro jejich dosažení.
Po absolvování předmětu bude student rozumět marketingové podnikatelské koncepci, poznat roli marketingu v podniku a nákupní chování spotřebitelů a organizací. Bude ovládat segmentaci trhu, tržní cílení, poznávání konkurence, nabídku a poptávku na trhu, sestavování marketingového plánu včetně využití marketingového mixu.
Předpoklady
Předpokládá se znalost vybraných problémů z makroekonomie a mikroekonomie.

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška, Písemná zkouška, Posouzení zadané práce

Student musí v průběhu semestru i při zkoušce prokázat porozumění řešeným obchodním a marketingovým případům, uplatňování marketingové podnikatelské filozofii, základním tržním kategoriím a zpracování marketingového plánu. Konkrétní požadavky sdělí studentům vyučující v prvním týdnu semestru.
Doporučená literatura
  • Havlíček, Karel. Marketingové řízení malých a středních podniků. Praha: Management Press, 2005. ISBN 80-7261-120-8.
  • Kotler, Philip. Marketing management : analýza, plánování, využití, kontrola. Praha: Grada, 1998. ISBN 80-7169-600-5.
  • Řezníček, Bohumil. Marketing v dopravě. Praha: Grada, 2001. ISBN 80-247-0051-4.
  • Světlík J. Marketing, cesta k trhu. Zlín, 2005. ISBN 80-6280-400-4.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Dopravní fakulta Jana Pernera Studijní plán (Verze): Dopravní management, marketing a logistika (2014) Kategorie: Doprava a spoje 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Dopravní fakulta Jana Pernera Studijní plán (Verze): Dopravní management, marketing a logistika (2013) Kategorie: Doprava a spoje 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní