Vyučující
|
-
Chocholáč Jan, Ing. Ph.D.
-
Drahotský Ivo, doc. Ing. Ph.D.
-
Salava Daniel, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Podstata marketingu a jeho role v podniku a ve společnosti. Trh a marketing, tržní kategorie, tržní subjekty, ukazatelé trhu. Identifikace tržních segmentu, tržní cílení a tržní umístění. Marketingové prostředí podniku. Marketingový informační systém a jeho podsystémy. Marketingový výzkum, proces marketingového výzkumu. Budování zákaznické spokojenosti pomocí kvality, služby a hodnoty. Kupní chování spotřebitelů a organizací. Analýza konkurence a chování konkurence. Nabídka a poptávka jako marketingové kategorie. Marketingové plánování, proces tvorby marketingového plánu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody samostatných akcí, Nácvik dovedností
- Domácí příprava na výuku
- 8 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 39 hodin za semestr
- Projekt týmový
- 23 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test
- 15 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 50 hodin za semestr
- Terénní výzkum
- 15 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Seznámit posluchače s marketingovými principy a technikami umožňujícími manažerům vyhledávat a analyzovat tržní příležitosti, předvídat potenciální hrozby, identifikovat reálné cíle a určovat vhodné marketingové strategie pro jejich dosažení.
Po absolvování předmětu bude student rozumět marketingové podnikatelské koncepci, poznat roli marketingu v podniku a nákupní chování spotřebitelů a organizací. Bude ovládat segmentaci trhu, tržní cílení, poznávání konkurence, nabídku a poptávku na trhu, sestavování marketingového plánu včetně využití marketingového mixu.
|
Předpoklady
|
Předpokládá se znalost vybraných problémů z makroekonomie a mikroekonomie.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška, Posouzení zadané práce
Student musí v průběhu semestru i při zkoušce prokázat porozumění řešeným obchodním a marketingovým případům, uplatňování marketingové podnikatelské filozofii, základním tržním kategoriím a zpracování marketingového plánu. Konkrétní požadavky sdělí studentům vyučující v prvním týdnu semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
Havlíček, Karel. Marketingové řízení malých a středních podniků. Praha: Management Press, 2005. ISBN 80-7261-120-8.
-
Kotler, Philip. Marketing management. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5.
-
Světlík J. Marketing, cesta k trhu. Zlín, 2005. ISBN 80-6280-400-4.
-
Vaštíková, Miroslava. Marketing služeb : efektivně a moderně. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2721-9.
|