Vyučující
|
-
Lejsková Pavla, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Pojetí a východiska managementu, definice pojmu management, vývoj teorie managementu. Podstata a klasifikace manažerských funkcí. Plánování, postup při sestavování plánů, členění plánů. Podnikatelská strategie. Organizování, formy organizačních struktur. Personalistika - význam a funkce. Vedení lidí, motivace, vývoj koncepcí motivace. Kontrola, fáze kontrolního procesu. Podstata a smysl rozhodování. Profil manažera, požadavky na manažera. Komunikace, vnitřní a vnější komunikace podniku.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody samostatných akcí
- Příprava na zkoušku
- 35 hodin za semestr
- Projekt individuální
- 25 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 30 hodin za semestr
- Samostatná kritická četba
- 25 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu)
- 10 hodin za semestr
- Sběr materiálu
- 5 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 18 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Seznámit posluchače se základy managementu, s jeho vývojem ve světě a s jeho jednotlivými funkcemi.
Po absolvování předmětu se student umí orientovat v základních manažerských pojmech. Zná základní teorie managementu a základní manažerské funkce.
|
Předpoklady
|
Předpokládá se absolvování předmětu Makroekonomie a Mikroekonomie a základní znalosti z oblasti sociologie.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška, Posouzení zadané práce
Student musí v průběhu semestru i při závěrečné zkoušce prokázat porozumění řešeným problémům a schopnost samostatně či v týmu studentů řešit zadané případové studie. Konkrétní požadavky sdělí studentům vyučující v prvním týdnu semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
Blažek L. Management. Praha Grada, 2011.
-
Cejthamr V., Dědina J. Management a organizační chování. Praha Grada, 2010.
-
LHOTSKÝ, J. Strategický management - jak zajistit budoucí úspěch podniků. Praha: Computer Press, 2010. Praha, 2010.
-
Petříková R. Moderní management znalostí. Praha: Grada, 2010.
-
Veber, Jaromír. Management : základy, moderní manažerské přístupy, výkonnost a prosperita. Praha: Management Press, 2009. ISBN 978-80-7261-200-0.
-
Vodáček L., Vodáčková O. Moderní management v teorii a praxi. Praha Management Press, 2013.
|