Vyučující
|
-
Švadlenka Libor, doc. Ing. Ph.D.
-
Hruška Roman, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Vysvětlení základních marketingových pojmů. Marketingový management. Marketingové plánování podniku. Sběr marketingových informací a segmentace trhu. Konkurence. Životní cyklus produktu a cenotvorba. Marketingové cesty. Marketingová komunikace. Marketingové prostředí EU. Marketing ve službách. Specifika sektoru poštovních služeb. Marketingový mix v poštovních službách, tj. produkt, cena, prodejní místo, propagace, lidé , procesy a materiálové prostředí v sektoru poštovních služeb.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Kontaktní výuka
- 16 hodin za semestr
- Projekt individuální
- 25 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 35 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu)
- 15 hodin za semestr
- Samostatná kritická četba
- 20 hodin za semestr
- Sběr materiálu
- 15 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 25 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu Marketing v poštovních službách je seznámit studenty se základy marketingu a následně s jeho specifiky v rámci sektoru poštovních služeb.
Po absolvování předmětu se student umí orientovat v základních marketingových pojmech. Umí marketingově plánovat, umí analyzovat marketingové prostředí nejen poštovního podniku, a to i na základě vlastního marketingového výzkumu. Zná principy cenotvorby. Dokáže analyzovat různé varianty distribuce zboží a služeb. Zná specifika marketingu služeb a potažmo poštovních služeb a umí aplikovat 7 P marketingového mixu do oblasti poštovních služeb.
|
Předpoklady
|
Předpokládá se znalost základních pojmů z oblasti obecného marketingu.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška, Posouzení zadané práce
Student musí v průběhu semestru i při závěrečné zkoušce prokázat porozumění řešeným problémům a schopnost samostatně či v týmu studentů řešit zadané případové studie. Konkrétní požadavky sdělí studentům vyučující v prvním týdnu semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
Foret, Miroslav. Marketingový výzkum : jak poznávat své zákazníky. Praha: Grada, 2003. ISBN 80-247-0385-8.
-
HAGUE, P. Průzkum trhu. Brno, 2003. ISBN 80-7226-917-8.
-
JANEČKOVÁ, L., VAŠTÍKOVÁ, M.:. Marketing služeb, Praha: Grada Publishing, 2000. ISBN 8071699450.
-
KOTLER, P.:. Marketing management. Praha: Victoria Publishing, 2001. ISBN 8024700166.
-
Švadlenka, Libor. Marketing v poštovních službách : studijní opora. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2013. ISBN 978-80-7395-599-1.
-
Švadlenka, Libor. Marketing v poštovních službách. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2006. ISBN 80-7194-839-X.
|