Vyučující
|
-
Lejsková Pavla, Ing. Ph.D.
-
Chocholáč Jan, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Marketing a jeho procesy v dopravních podnicích, marketingové prostředí dopravních podniků, situační analýza Strategické řízení marketingových procesů dopravních podniků, strategický marketing Segmentace trhu, targeting, positioning Spotřební chování, kupní rozhodovací proces, kupní chování organizací Marketingový výzkum dopravních podniků Marketingový informační systém a jeho subsystémy, marketingový plán dopravního podniku Marketingové nástroje, marketingový mix, výrobkový mix Cenový mix - faktory tvorby ceny, metody tvorby ceny, distribuce Komunikační mix - reklama, podpora prodeje, osobní prodej Public relations, přímý marketing Elektronický marketing - e-business, e-commerce, e-marketing Mezinárodní, globální, interkulturní marketing, marketing služeb, vztahový marketing CRM (řízení vztahů se zákazníky, měření spokojenosti zákazníků), marketingová kontrola, marketingový audit, marketing a kvalita dopravních služeb
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody samostatných akcí
- Domácí příprava na výuku
- 14 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 16 hodin za semestr
- Projekt individuální
- 50 hodin za semestr
- Samostatná kritická četba
- 20 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 50 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit posluchače s marketingovými principy a technikami umožňujícími manažerům dopravních podniků vyhledávat a analyzovat tržní příležitosti, s využitím marketingových nástrojů - produkt, cena, distribuce, podpora prodeje, personál a procesy předvídat potenciální hrozby, identifikovat reálné cíle, určovat vhodné marketingové strategie pro jejich dosažení. Dále seznámit posluchače s přímým marketingem a on-line marketingem, mezinárodním marketingem, marketingem dopravních služeb, organizací a řízením marketingových činností v dopravních podnicích, marketingovou kontrolou, marketingovým auditem a řízením vztahů se zákazníky.
|
Předpoklady
|
Předpokládá se rutinní zvládnutí předmětů Makroekonomie a doprava a Mikroekonomie a doprava nebo Základy ekonomie.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška
Student musí v průběhu semestru i při zkoušce prokázat porozumění řešeným obchodním a marketingovým případům aplikovaným na oblast dopravy, využívaným analýzám, uplatňování marketingové podnikatelské filozofie v dopravních podnicích, základním tržním kategoriím, zpracování marketingového plánu, uplatňování marketingových nástrojů formou modelu 6P, organizování a řízení marketingových aktivit v dopravních podnicích v návaznosti na požadavky kvality. Konkrétní požadavky sdělí studentům vyučující v prvním týdnu semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
BERNDT, R., ALTOBELLI, C., SANDER, M. Mezinárodní marketingový management. Brno, 2007. ISBN 978-80-251-1641-8.
-
BUREŠ, I. 10 zlatých pravidel péče o zákazníka, aneb, CRM v digitálním věku. Praha, 2006. ISBN 80-7261-149-6.
-
HAGUE, P. Průzkum trhu. Brno, 2003. ISBN 80-7226-917-8.
-
HEJLOVÁ, D.:. Public relations. První vydání. Praha: Grada Publishing, 2015. ISBN 978-80-247-5022-4.
-
HENDL, J. Kvalitativní výzkum. 1. vyd. Praha: Portál, 2012.
-
CHLEBOVSKÝ, V. CRM řízení vztahů se zákazníky. Praha, 2005. ISBN 80-251-0798-1.
-
JAKUBÍKOVÁ, D. Strategický marketing. Praha, 2008. ISBN 978-80-247-2690-8.
-
JANOUCH, V.:. Internetový marketing. 2. vyd. v Brně: Computer Press, 2014.
-
KERMALLY, S. Největší představitelé marketingu. Brno, 2006. ISBN 978-80-2511-013-3.
-
Kotler, P. Armstrong, G. Marketing. Praha: Grada Publishing, 2004.
-
KOTLER, P., KELLER, K. L.:. Marketing management. (4. vyd.). Praha: Grada, 2013.
-
MACHKOVÁ, H. a kol.:. Mezinárodní obchodní operace, 6. vydání, Praha: Grada, 2014, ISBN 978-80-247-4874-0.
-
NASH, E. Direct marketing. Praha, 2003. ISBN 978-80-7226-838-2.
-
Řezníček B., Šaradín P. Marketing v dopravě. Praha:Grada, 2001.
-
SVĚTLÍK, J.:. Marketing - cesta k trhu. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, s.r.o., 2005.
-
VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing služeb efektivně a moderně. Praha, 2014. ISBN 978-80-247-5037-8.
|