Vyučující
|
-
Kudláčková Nina, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Role marketingu pro efektivní fungování podniku. Dopravní služby, třídění, specifické vlastnosti a jejich vliv na marketing. Marketingový mix dopravních služeb. Marketing a mezinárodní podnikání. Mezinárodní prostředí a jeho vliv na podnikání. Formy vstupu firem na mezinárodní trhy. Segmentace mezinárodních trhů. Uplatnění marketingových nástrojů v mezinárodním marketingu. Marketing pro evropský trh. Trh EU, strategie vstupu na jednotný evropský trh, zvláštnosti uplatňování marketingových nástrojů na trhu EU. Internet a marketing, základní charakteristiky internetu. Marketingový výzkum na internetu. Marketingový mix a internet, obchodování na internetu. Strategický marketingový proces a jeho etapy. Marketingové řízení malých a středních podniků. Vztah k zákazníkům pomocí CRM, strategie CRM, nástroje CRM a zákaznická politika. Řízení vztahů s klíčovými zákazníky. Charakteristiky klíčových zákazníků. Strategie vztahů s klíčovými zákazníky.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody samostatných akcí, Nácvik dovedností
|
Výstupy z učení
|
Seznámit studenty s teoretickými východisky marketingu dopravních služeb, s jeho odlišnostmi a zvláštnostmi v rozsahu vyžadující budování marketingově orientovaných dopravních firem.
Po absolvování předmětu student ovládá další poznatky z marketingu, jako jsou zvláštnosti uplatňování marketingu v dopravě, zahraniční marketing, internetový marketing, marketingové řízení malých a středních firem a řízení vztahů se zákazníky.
|
Předpoklady
|
Předpokládá se znalost marketingu a ekonomiky dopravního podniku.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška, Posouzení zadané práce
Student musí v průběhu semestru i při zkoušce prokázat porozumění uplatňování marketingových v dopravních službách, v podnikání na zahraničních trzích, při uplatňování internetu v marketingu a metodě CRM. Konkrétní požadavky sdělí studentům vyučující v prvním týdnu semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
Bureš, Ivan. 10 zlatých pravidel péče o zákazníka, aneb, CRM v digitálním věku. Praha: Management Press, 2006. ISBN 80-7261-149-6.
-
Hendl, Jan. Kvalitativní výzkum : základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0219-6.
-
Janouch, Viktor. Internetový marketing : prosaďte se na webu a sociálních sítích. Brno: Computer Press, 2010. ISBN 978-80-251-2795-7.
-
Kotler, Philip. Marketing management. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5.
-
Palmer, Adrian. Principles of services marketing. Maidenhead: McGraw-Hill Higher Education, 2011. ISBN 978-0-07-712951-4.
-
Patalas, Thomas. Guerillový marketing : jak s malým rozpočtem dosáhnout velkého úspěchu. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2484-3.
-
Řezníček, Bohumil. Marketing v dopravě. Praha: Grada, 2001. ISBN 80-247-0051-4.
-
Vaštíková, Miroslava. Marketing služeb : efektivně a moderně. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2721-9.
|