Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Pojetí a východiska managementu, definice pojmu management, vývoj teorie managementu. Podstata a klasifikace manažerských funkcí. Plánování, postup při sestavování plánů, členění plánů. Podnikatelská strategie. Organizování, formy organizačních struktur. Řízení lidských zdrojů - význam a funkce. Vedení lidí, motivace, vývoj koncepcí motivace. Kontrola, fáze kontrolního procesu. Podstata a smysl rozhodování. Profil manažera, požadavky na manažera. Komunikace, vnitřní a vnější komunikace podniku. Podniková kultura. Moderní vývojové tendence managementu. Závěr a ukončení předmětu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody samostatných akcí, Pozorování, Demonstrace
|
Výstupy z učení
|
Seznámit posluchače se základy managementu, s jeho vývojem ve světě a s jeho jednotlivými funkcemi.
Po absolvování předmětu může pracovat jako špičkový manažer v různých organizacích.
|
Předpoklady
|
Student musí ovládat základy ekonomiky a teorii oboru, například dopravy, kde chce pracovat.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška, Posouzení zadané práce, Analýza výkonu studenta
Vypracovat referát na zvolené téma z oblasti teorie managementu, případně ji aplikovat na konkrétní organizaci.
|
Doporučená literatura
|
-
Hittmár, Štefan. Management I. Pardubice: Univerzita Pardubice, 1997. ISBN 80-7194-111-5.
-
KOONTZ, H., WEIHRICH, H.:. Management. Praha: 1993. Praha, 1993. ISBN 8085605457.
-
Veber, Jaromír. Management : základy, prosperita, globalizace. Praha: Management Press, 2005. ISBN 80-7261-029-5.
|