Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Principy řízení kvality - koncepce, principy a důvody zavádění systému řízení kvality. Předcházení neshodám a jejich řešení, identifikace neshodného produktu a jeho další řízení, opatření k nápravě (preventivní a následná). Moderní metody řízení výroby JIT, TOC, MRP, Kanban, Poka-Yoke. TQM (Total Quality Management) princip a koncepce. Model EFQM model excelence. Měření výkonnosti procesů podstata měření, východiska měření, jednotlivé ukazatele měření. Měření spokojenosti a loajality zákazníka loajalita a spokojenost ve vztahu ke kvalitě, metodiky měření spokojenosti. Hodnocení dodavatelů kritéria hodnocení, jakost dodávek. Benchmarking měření výkonnosti konkurence význam pro řízení organizace, postup aplikace. Finanční měření v řízení kvalitě výdaje na kvalitu, modely k měření výdajů na kvalitu, postup při měření a monitorování výdajů spojených s kvalitou. Metody sebehodnocení postup a smysl sebehodnocení ve vztahu ke kvalitě. Kvalita v dopravních a přepravních procesech kvalita z pohledu dopravce a zákazníka, znaky kvality jednotlivých druhů doprav. Lidský faktor v řízení kvality podniková kultura a její vliv na kvalitu, výchovné programy v kvalitě (vzdělávání a týmová práce).
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Nácvik dovedností
|
Výstupy z učení
|
Cílem je seznámit studenty s náročnějšími metodami používanými pro řízení a kontrolu kvality.
Absolvováním předmětu posluchač získá přehled o metodách využívaných při řízení kvality a vyzkouší si jejich praktické aplikace.
|
Předpoklady
|
Absolvování základních předmětů bakalářského studia.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška, Obhajoba vlastního projektu
Úkoly k samostudiu a procvičení zadává vyučující na konzultacích, ev. prostřednictvím operativní publikace materiálů v IS STAG. Kontrola se uskutečňuje individuálně v rámci další konzultace
|
Doporučená literatura
|
-
NENADÁL, J. Měření v systémech managementu jakosti. Praha: Management Press, 2004. ISBN 80-85943-63-8.
-
Plura J. Plánování a neustálé zlepšování jakosti. Praha, 2001. ISBN 80-7226-543-.
|