Vyučující
|
-
Culek Bohumil, prof. Ing. CSc.
-
Kukla Pavel, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Řízení jakosti a provozní spolehlivost, inherentní spolehlivost, jakost, diagnostika, diagnostická měření, diagnostické systémy, informační a řídící diagnostické systémy. Věda, výzkum a technologie. Inženýrská a bakalářská tvůrčí činnosti - konstruování, projekty, výpočty a virtuální simulace. Zadání projektů studentům, zahájení tvorby projektů. Metody tvůrčí práce (teoretické, experimentální, simulační, kombinované). Kontrola rozpracovanosti projektů. Využití a metody zpracování inženýrských, výzkumných a vědeckých informací. Kontrola rozpracovanosti projektů, seminární posouzení dílčích výsledků. Metodika přípravy, plánování a realizace projektování, konstruování, experimentální a výpočtářské práce. Kontrola rozpracovanosti projektů, seminární posouzení dílčích výsledků Formy presentace výsledků inženýrské, výzkumné a vědecké práce. Obsahové a formální náležitosti projektů, výkresové a výpočtářské dokumentace. Obsahové a formální náležitosti technických a výzkumých zpráv, inženýrských diplomových prácí. Závěrečná kontrola stavu zpracování zadaných projektů, jejich seminární presentace a posouzení.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Nácvik dovedností
|
Výstupy z učení
|
Prohloubit u studentů základy tvůrčí práce inženýrského charakteru, naučit je základní pravidla a postupy této činnosti. Znalosti prakticky procvičit formou přípravy a realizace projektu na zadané téma pod vedením učitele.
Absolvováním předmětu posluchač získá potřebné tvůrčí znalosti a návyky , které mu umožní samostatně řešit úlohy (zadání) inženýrského charakteru. Toto využije při práci na diplomové práci, později v praxi pak v rámci inženýrské, experimentální, výzkumné a vědecké činnosti. Bude připraven racionálně presentovat a obhájit výsledky své činnosti.
|
Předpoklady
|
Absolvování předmětů týkajících se řízení jakosti a spolehlivosti.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Posouzení zadané práce
Zápočtem se potvrzuje, že se student zúčastňoval v požadované míře výuky a že splnil požadavky, jimiž bylo udělení zápočtu podmíněno, tj. vytvoření projektu na zadané téma. Student tak v průběhu semestru prokáže schopnost samostatně řešit danou úlohu.
|
Doporučená literatura
|
|