Předmět: Strategický management

« Zpět
Název předmětu Strategický management
Kód předmětu KEMCH/C560
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 1
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Lošťáková Hana, prof. Ing. CSc.
Obsah předmětu
Charakteristika tržního prostředí v simulační manažerské hře tvorby tržně orientované strategie podniku MARKSTRAT. Pokyny ke studiu studentského manuálu a vysvětlení pojmů, používaných v simulaci. Makroprostředí a mikroprostření v MARKSTRATU a jeho analýza, seskupení studentů do manažerských týmů, trénink práce se studentským SW simulační manažerské hry MARKSTRAT. Studie výzkumu trhu k analýze požadavků zákazníků, jejich nákupních záměrů, nákupních zvyků, vnímání značek, pokrytí trhu, vývoje trhu a pozice podniku v něm, první kolo simulace. Strategická segmentace a positioning značek pomocí marketingové komunikace, conjoint analýza, druhé kolo simulace. Management inovací v MARKSTRATU, spolupráce s výzkumným oddělením na projektech výzkumu a vývoje, změna positioningu značek pomocí výzkumu a vývoje modifikovaných produktů, třetí kolo simulace. Zavádění modifikovaných značek na trh, plánování výroby, ceny, volba distribučních cest, plánování počtu prodejců v distribučních cestách a strategie marketingové komunikace, spolupráce s prodejním oddělením na odprodeji zastaralých výrobků, čtvrté kolo simulace. Výzkum a vývoj zcela nových produktů a jejich zavádění na trh, páté kolo simulace. Rozhodování o tržně orientované strategii při růstu trhu a následném zintenzivnění konkurence, šesté kolo simulace. Formulace konkurenční strategie a taktiky na zralých a nasycených trzích, sedmé kolo simulace. Formulace tržně orientované strategie při různé pozici na trhu, žádost o úvěr v MARKSTRATu, osmé kolo simulace. Cílené řízení operování na trhu, soustředění zdrojů na perspektivní tržní segmenty, deváté kolo simulace. Vztahy funkčních strategií podniku. Analýza finančních výsledků jednotlivých podniků, desáté kolo simulace. Strategie ústupu z trhů, analýza dosavadního působení na trhu, jedenácté kolo simulace. Celkové hodnocení průběhu simulace. Prezentace strategií a výsledků týmy manažerů z řad studentů.

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura
  • Kotler P., Keller, K. L. Marketing management. Grada Publishing, Praha, 2013.
  • Lasserre P. Global Strategic Management. Palgrave Macmillan, New York, 2012.
  • Lošťáková H. Anglicko-český slovník k simulaci Markstrat 5. Univerzita Pardubice, 2012.
  • Lošťáková H. MARKSTRAT 5: Průvodce MARKSTRATEM I, ppt prezentace, Univerzita Pardubice, 2012.
  • Lošťáková H. Strategický marketing: Uživatelská příručka k Markstrat online. Skripta, Univerzita Pardubice, 79 s., 2012.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta chemicko-technologická Studijní plán (Verze): Ekonomika a management chemických a potravinářských podniků (2015) Kategorie: Technická chemie a chemie silikátů 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Fakulta chemicko-technologická Studijní plán (Verze): Ekonomika a management chemických a potravinářských podniků (2016) Kategorie: Technická chemie a chemie silikátů 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Fakulta chemicko-technologická Studijní plán (Verze): Ekonomika a management chemických a potravinářských podniků (2013) Kategorie: Technická chemie a chemie silikátů 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní