Předmět: Podniková ekonomika a management II

« Zpět
Název předmětu Podniková ekonomika a management II
Kód předmětu KEMCH/C724
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 2
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Lošťáková Hana, prof. Ing. CSc.
  • Paták Michal, Ing. Ph.D.
  • Vávra Jan, Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
Management podniku - podstata, cíle, vývoj a současné trendy v managementu. Struktura managementu. Management změn, procesní přístup k strategickému managementu podniku. Marketingový management - podstata marketingu, strategická marketingová analýza. Marketingový management - rozhodování o marketingové strategii a taktice pro cílové trhy. Management jakosti, environmentu a bezpečnosti v podniku. Management inovací v podniku. Tvorba produkčního systému podniku. Základy ekonomické optimalizace chemických výrob. Takticko-operativní management prodeje, výroby a nákupu jako integrovaný logistický systém. Management energetiky a údržby. Personální management. Řízení implementace. Kontrola a controlling. Organizace podniku.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody samostatných akcí, Nácvik dovedností
Výstupy z učení
Cílem předmětu je vytvořit u posluchače komplexní představu o podnikovém managementu v současných tržních podmínkách.
Posluchač po absolvování předmětu je schopen definovat misi a vizi podniku, rámcově zhodnotit tržní prostředí a pozici podniku v něm a sestavit plány pro jednotlivé podnikové funkce, řídit jejich implementaci kontrolovat výstupy v duchu procesního managementu podniku.
Předpoklady
Předpokladem pro studium předmětu jsou znalosti matematiky na středoškolské úrovni.

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška, Analýza výkonu studenta, Didaktický test

Zkouška je ústní. Je prověřována míra osvojených znalostí, koncepcí a aplikačních dovedností. Během semestru jsou znalosti prověřovány dvěma písemnými pracemi, jejichž výsledky jsou započítávány do celkové klasifikace.
Doporučená literatura
  • TRUNEČEK J. Znalostní podnik ve společnosti znalostí. Professional Publishing, Praha 2003..
  • VEBER J. a kol. Management: Základy, prosperita, globalizace. Management Press, Praha, 2000..


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta chemicko-technologická Studijní plán (Verze): Polygrafie (2014) Kategorie: Polygrafie, zpracování papíru, filmu a fotografie 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta chemicko-technologická Studijní plán (Verze): Polygrafie (2013) Kategorie: Polygrafie, zpracování papíru, filmu a fotografie 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta chemicko-technologická Studijní plán (Verze): Polygrafie (2016) Kategorie: Polygrafie, zpracování papíru, filmu a fotografie 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta chemicko-technologická Studijní plán (Verze): Polygrafie (2015) Kategorie: Polygrafie, zpracování papíru, filmu a fotografie 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní