Vyučující
|
-
Lošťáková Hana, prof. Ing. CSc.
-
Paták Michal, Ing. Ph.D.
-
Vávra Jan, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Management podniku - podstata, cíle, vývoj a současné trendy v managementu. Struktura managementu. Management změn, procesní přístup k strategickému managementu podniku. Marketingový management - podstata marketingu, strategická marketingová analýza. Marketingový management - rozhodování o marketingové strategii a taktice pro cílové trhy. Management jakosti, environmentu a bezpečnosti v podniku. Management inovací v podniku. Tvorba produkčního systému podniku. Základy ekonomické optimalizace chemických výrob. Takticko-operativní management prodeje, výroby a nákupu jako integrovaný logistický systém. Management energetiky a údržby. Personální management. Řízení implementace. Kontrola a controlling. Organizace podniku.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody samostatných akcí, Nácvik dovedností
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je vytvořit u posluchače komplexní představu o podnikovém managementu v současných tržních podmínkách.
Posluchač po absolvování předmětu je schopen definovat misi a vizi podniku, rámcově zhodnotit tržní prostředí a pozici podniku v něm a sestavit plány pro jednotlivé podnikové funkce, řídit jejich implementaci kontrolovat výstupy v duchu procesního managementu podniku.
|
Předpoklady
|
Předpokladem pro studium předmětu jsou znalosti matematiky na středoškolské úrovni.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Analýza výkonu studenta, Didaktický test
Zkouška je ústní. Je prověřována míra osvojených znalostí, koncepcí a aplikačních dovedností. Během semestru jsou znalosti prověřovány dvěma písemnými pracemi, jejichž výsledky jsou započítávány do celkové klasifikace.
|
Doporučená literatura
|
-
TRUNEČEK J. Znalostní podnik ve společnosti znalostí. Professional Publishing, Praha 2003..
-
VEBER J. a kol. Management: Základy, prosperita, globalizace. Management Press, Praha, 2000..
|