Předmět: Marketingový management

« Zpět
Název předmětu Marketingový management
Kód předmětu KEMCH/C859
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 1
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 7
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Lošťáková Hana, prof. Ing. CSc.
  • Jelínková Martina, Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
Marketingově orientovaný management průmyslového podniku, podstata, rysy, vývojové trendy. Víceúrovňový proces strategického marketingového managementu podniku, kompetence managementu na úrovni vedení podniku a vedení oborů podnikání v tomto procesu. Dílčí fáze strategické marketingové analýzy oboru podnikání. Rámcová analýza marketingového makroprostředí, skladby, velikosti a vývoje poptávky, konkurenčního prostředí a vlastní pozice oboru podnikání v něm. Analýza zákazníků na B2C a B2B trzích. Segmentace B2C a B2B trhu podle potřeb. Analýza konkurence a pozice podniku v segmentech trhu. Předpověď podmínek v tržním prostředí, předpověď prodejů a marketingových zisků v segmentech trhu. Segmentace trhu podle běžné a celoživotní hodnoty segmentů trhu, resp. zákazníků pro podnik. Analýza přitažlivosti segmentů trhu a zákazníků pro podnik, volba cílových trhů, určení priorit při obsluze trhů a zákazníků, určení koncepce marketingové strategie. Stanovení marketingových cílů ve vazbě na cíle podniku, formulace strategie positioning. Formulace strategie marketingového mixu v různých stádiích životního cyklu výrobků a vývoje trhu. Formulace strategie marketingového mixu v různé konkurenční pozici, v různých situacích v makroprostředí a při působení na různých zahraničních trzích. Taktické marketingové plánování - rozhodování o značce, výrobku, službách a ceně. Taktické marketingové plánování - rozhodování o distribuci a marketingové komunikaci. Implementace marketingové strategie a taktiky, marketingový controlling. Výuka obsahuje specifika marketingu v podnicích chemického a potravinářského průmyslu a příklady z těchto odvětví.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody samostatných akcí, Nácvik dovedností
Výstupy z učení
Cílem předmětu je vytvořit u posluchače komplexní představu o strategickém marketingovém managementu výrobkových řad v současných tržních podmínkách.
Posluchač po absolvování předmětu je schopen definovat misi a vizi podniku a výrobkových řad, provést komplexní strategickou marketingovou analýzu, stanovit základní strategie výrobkových řad a jejich marketingové strategie s částmi volba cílových trhů, určení koncepce marketingové strategie pro tyto cílové trhy, stanovení marketingových cílů, určení strategie positioning a strategie marketingového mixu.
Předpoklady
Předpokladem pro studium předmětu jsou znalosti matematiky, podnikové ekonomiky a podnikového managementu na bakalářské úrovni.

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška, Posouzení zadané práce, Rozbor produktů pracovní činnosti studenta

Zkouška je ústní. Je prověřována míra osvojených znalostí, koncepcí a aplikačních dovedností. Během semestru jsou znalosti prověřovány 19 případovými studiem, jejichž výsledky jsou započítávány do celkové klasifikace.
Doporučená literatura
  • Ellis N. Business-to-Business Marketing. Oxford University Press, Oxford, 2011.
  • Kotler P., Keller K. L. Marketing management. Grada Publishing, Praha, 2013.
  • Lošťáková H. a kol. Diferencované řízení vztahů se zákazníky. Grada Publishing, Praha, 2009.
  • Lošťáková H., Jelínková M. Případové studie k předmětu "Marketingový management". Univerzita Pardubice, 2013.
  • Lošťáková H. Marketingový management. Univerzita Pardubice, 234 s., 2013.
  • Lošťáková H. Soubor power pointových prezentací k předmětu "Marketingový management", Univerzita Pardubice, 2012.
  • Lošťáková H. Strategická marketingová analýza pro vytváření tržních příležitostí. Professional Publishing, Praha, 2005.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta chemicko-technologická Studijní plán (Verze): Chemické inženýrství (2016) Kategorie: Technická chemie a chemie silikátů 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Fakulta chemicko-technologická Studijní plán (Verze): Ekonomika a management chemických a potravinářských podniků (2013) Kategorie: Technická chemie a chemie silikátů 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Fakulta chemicko-technologická Studijní plán (Verze): Ochrana životního prostředí (2016) Kategorie: Ekologie a ochrana životního prostředí 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Fakulta chemicko-technologická Studijní plán (Verze): Ochrana životního prostředí (2013) Kategorie: Ekologie a ochrana životního prostředí 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Fakulta chemicko-technologická Studijní plán (Verze): Ochrana životního prostředí (2015) Kategorie: Ekologie a ochrana životního prostředí 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Fakulta chemicko-technologická Studijní plán (Verze): Chemické inženýrství (2015) Kategorie: Technická chemie a chemie silikátů 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Fakulta chemicko-technologická Studijní plán (Verze): Ekonomika a management chemických a potravinářských podniků (2015) Kategorie: Technická chemie a chemie silikátů 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Fakulta chemicko-technologická Studijní plán (Verze): Chemické inženýrství (2013) Kategorie: Technická chemie a chemie silikátů 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Fakulta chemicko-technologická Studijní plán (Verze): Ekonomika a management chemických a potravinářských podniků (2016) Kategorie: Technická chemie a chemie silikátů 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní