Předmět: Marketingový výzkum

« Zpět
Název předmětu Marketingový výzkum
Kód předmětu KEMCH/C862
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 1
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 7
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Lošťáková Hana, prof. Ing. CSc.
Obsah předmětu
Marketingový informační systém. Podstata a základní charakteristiky marketingového výzkumu, jeho význam pro manažerské rozhodnutí, proces marketingového výzkumu. Příprava marketingového výzkumu - okolnosti vedoucí k výzkumu, identifikace okruhů zkoumání, stanovení cílů výzkumu. Sestavení projektu výzkumu. Sběr sekundárních a primárních dat. Kvalitativní výzkum - individuální hloubkové interview, focus group. Kvantitativní výzkum - písemné dotazování. Kvantitativní výzkum - osobní dotazování pomocí tazatelské sítě (CAPI). Kvantitativní výzkum - telefonické dotazování (CATI) a internetové dotazování (CAWI). Pozorování, marketingový experiment. Zpracování dat - redakce, kódování, tabelace dat pomocí SW IBM SPSS Statistics, zpracování dat z kvalitativních výzkumů. Analýza a interpretace výsledků výzkumu - analýza dat z kvalitativních výzkumů, statistická analýza kardinálních dat z kvantitativních výzkumů pomocí SW IBM SPSS Statistics. Statistická analýza kategorizovaných dat z kvantitativních výzkumů s využitím SW IBM SPSS Statistics. Prezentace výsledků MV. Typické studie marketingového výzkumu.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody samostatných akcí, Nácvik dovedností
Výstupy z učení
Cílem předmětu je získat znalosti a dovednosti v oblasti přípravy a realizace marketingových výzkumů různými metodami kvalitativního a kvantitativního výzkumu.
Posluchač po absolvování předmětu je schopen definovat cíle výzkumu, zpracovat projekt výzkumu a připravit a realizovat marketingové výzkumy různými metodami marketingového výzkumu.
Předpoklady
Předpokladem pro studium předmětu jsou znalosti matematiky, podnikové ekonomiky a podnikového managementu na bakalářské úrovni.

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška, Posouzení zadané práce, Rozbor produktů pracovní činnosti studenta

Zkouška je ústní. Je prověřována míra osvojených znalostí, koncepcí a aplikačních dovedností. Během semestru jsou znalosti prověřovány 7 případovými studiem, jejichž výsledky jsou započítávány do celkové klasifikace.
Doporučená literatura
  • Foret M., Stávková J. Marketingový výzkum: Jak poznávat své zákazníky, Grada Publishing, Praha, 2003.
  • Kozel R., Mynářová L., Svobodová H. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Grada Publishing, Praha, 2011.
  • Lošťáková H. Případové studie k předmětu "Marketingový výzkum". Univerzita Pardubice, 2013 (každý rok inovovány).
  • Lošťáková H. Soubor power pointových prezentací k předmětu "Marketingový výzkum ", Univerzita Pardubice, 2012.
  • Richterová K. a kol. Úvod do výskumu trhu. Sprint, Bratislava, 2013.
  • Řezanková, H. Analýza dat z dotazníkových šetření. Professional Publishing, Praha, 2011.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta chemicko-technologická Studijní plán (Verze): Ekonomika a management chemických a potravinářských podniků (2013) Kategorie: Technická chemie a chemie silikátů 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta chemicko-technologická Studijní plán (Verze): Ekonomika a management chemických a potravinářských podniků (2015) Kategorie: Technická chemie a chemie silikátů 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta chemicko-technologická Studijní plán (Verze): Ekonomika a management chemických a potravinářských podniků (2016) Kategorie: Technická chemie a chemie silikátů 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní