Předmět: Marketing

« Zpět
Název předmětu Marketing
Kód předmětu KEMCH/MARK
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 2
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Lošťáková Hana, prof. Ing. CSc.
  • Jelínková Martina, Ing. Ph.D.
  • Kalábová Ladislava, Ing.
Obsah předmětu
Podstata marketingu, základní pojmy. Strategický marketingový management podniku. Celková (rámcová) analýza tržního prostředí. Analýza zákazníků. Segmentace trhu. Analýza konkurence. Předpovědní a hodnotící fáze strategické marketingové analýzy. Volba cílových trhů, definice marketingových cílů, formulace strategie positioning. Rozhodování o výrobku a službách. Rozhodování o cenové politice. Rozhodování o distribuci. Rozhodování o marketingové komunikaci.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody samostatných akcí
Výstupy z učení
Předmět je zaměřen na pochopení pojetí a významu marketingu v moderním managementu podniků. Vysvětluje proces strategického marketingového managementu pro jednotlivé obory podnikání. Podrobněji vysvětluje jeho fáze: definice vize, strategická marketingová analýza a formulace, implementace a kontrola marketingové strategie pro cílové trhy. Důraz je kladen na aktivní formy výuky v podobě řešení případových studií.
Posluchač získá základní představu o marketingovému přístupu k podnikání, nákupním a spotřebním chování spotřebních a průmyslových trhů, o základních nástrojích marketingového mixu. Je schopen analyzovat trh, zejména zákazníky, a koncipovat marketingové programy z hlediska produktů, cen, distribuce a marketingové komunikace.
Předpoklady
Předpokladem pro studium předmětu jsou znalosti na úrovni předmětů matematika, podniková ekonomika a podnikový management vyučovaných v bakalářském studiu.

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška, Písemná zkouška, Posouzení zadané práce

Komplexní zpracování případových studií řešených v rámci seminářů. Zkouška je písemná a ústní.
Doporučená literatura
  • KARLÍČEK M. A KOL. Základy marketingu. 2013, Grada Publishing, Praha. (je k dispozici v knihovně, je k dispozici u přednášejícího).
  • KARLÍČEK M., KRÁL P. Marketingová komunikace. Jak komunikovat na našem trhu. 2011, Grada Publishing, Praha. (je k dispozici v knihovně, je k dispozici u přednášejícího).
  • KOTLER P., ARMSTRONG,G. Marketing, 2004, Grada Publishing, Praha. Praha (je k dispozici v knihovně, je k dispozici u přednášejícího)..
  • KOTLER P., KELLER K.L. Marketing management. 2013, Grada Publishing, Praha. (je k dispozici v knihovně, je k dispozici u přednášejícího).
  • LOŠŤÁKOVÁ, H. B-to-B marketing. Strategická marketingová analýza pro vytváření tržních příležitostí, 2005, Professional Publishing, Praha. (je k dispozici v knihovně, je k dispozici u přednášejícího, je k dispozici v prodejní síti)..


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta filozofická Studijní plán (Verze): Anglický jazyk pro odbornou praxi (2016) Kategorie: Filologické vědy 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Fakulta filozofická Studijní plán (Verze): Německý jazyk pro odbornou praxi (dvouoborové) (2016) Kategorie: Filologické vědy 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Fakulta filozofická Studijní plán (Verze): Německý jazyk pro hospodářskou praxi (2013) Kategorie: Filologické vědy 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Fakulta filozofická Studijní plán (Verze): Německý jazyk pro odbornou praxi (2014) Kategorie: Filologické vědy 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Fakulta filozofická Studijní plán (Verze): Anglický jazyk pro odbornou praxi (2013) Kategorie: Filologické vědy 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní