Vyučující
|
-
Lošťáková Hana, prof. Ing. CSc.
-
Jelínková Martina, Ing. Ph.D.
-
Kalábová Ladislava, Ing.
|
Obsah předmětu
|
Podstata marketingu, základní pojmy. Strategický marketingový management podniku. Celková (rámcová) analýza tržního prostředí. Analýza zákazníků. Segmentace trhu. Analýza konkurence. Předpovědní a hodnotící fáze strategické marketingové analýzy. Volba cílových trhů, definice marketingových cílů, formulace strategie positioning. Rozhodování o výrobku a službách. Rozhodování o cenové politice. Rozhodování o distribuci. Rozhodování o marketingové komunikaci.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody samostatných akcí
|
Výstupy z učení
|
Předmět je zaměřen na pochopení pojetí a významu marketingu v moderním managementu podniků. Vysvětluje proces strategického marketingového managementu pro jednotlivé obory podnikání. Podrobněji vysvětluje jeho fáze: definice vize, strategická marketingová analýza a formulace, implementace a kontrola marketingové strategie pro cílové trhy. Důraz je kladen na aktivní formy výuky v podobě řešení případových studií.
Posluchač získá základní představu o marketingovému přístupu k podnikání, nákupním a spotřebním chování spotřebních a průmyslových trhů, o základních nástrojích marketingového mixu. Je schopen analyzovat trh, zejména zákazníky, a koncipovat marketingové programy z hlediska produktů, cen, distribuce a marketingové komunikace.
|
Předpoklady
|
Předpokladem pro studium předmětu jsou znalosti na úrovni předmětů matematika, podniková ekonomika a podnikový management vyučovaných v bakalářském studiu.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška, Posouzení zadané práce
Komplexní zpracování případových studií řešených v rámci seminářů. Zkouška je písemná a ústní.
|
Doporučená literatura
|
-
KARLÍČEK M. A KOL. Základy marketingu. 2013, Grada Publishing, Praha. (je k dispozici v knihovně, je k dispozici u přednášejícího).
-
KARLÍČEK M., KRÁL P. Marketingová komunikace. Jak komunikovat na našem trhu. 2011, Grada Publishing, Praha. (je k dispozici v knihovně, je k dispozici u přednášejícího).
-
KOTLER P., ARMSTRONG,G. Marketing, 2004, Grada Publishing, Praha. Praha (je k dispozici v knihovně, je k dispozici u přednášejícího)..
-
KOTLER P., KELLER K.L. Marketing management. 2013, Grada Publishing, Praha. (je k dispozici v knihovně, je k dispozici u přednášejícího).
-
LOŠŤÁKOVÁ, H. B-to-B marketing. Strategická marketingová analýza pro vytváření tržních příležitostí, 2005, Professional Publishing, Praha. (je k dispozici v knihovně, je k dispozici u přednášejícího, je k dispozici v prodejní síti)..
|