Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Četba autentických latinských filozofických textů s gramatickým a lexikálním výkladem a terminologickým rozborem.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Seznámení s autentickými filosofickými texty jako příklady latinské formulace filosofického obsahu, se zaměřením na latinský filosofický terminologický aparát (pokračování).
Schopnost porozumět latinskému filozofickému textu a přeložit jej, ve specifických případech s pomocí slovníku
|
Předpoklady
|
Ovládání základní latinské gramatiky a lexika nejméně v úrovni středoškolské latiny resp. povinného kursu latiny v nižších ročnících bakalářského studia.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonu studenta
Průběžné a aktivní rozvíjení znalostí a jejich praktické uplatňování při pravidelné osobní práci v semináři resp. při práci na zadaných úkolech.
|
Doporučená literatura
|
-
Bejlovec, Josef a kol. Latina pro vysoké školy.
-
Bilíková, Eva. Přehled latinské mluvnice.
-
Floss, Karel ; Nejeschleba, Tomáš. Úvod do latinské filozofické terminologie a četby.
-
Kábrt, Jan a kol. Latinsko-český slovník.
-
Kolsová, M. Addenda Vestibuli : praktická učebnice latiny Vestibulum : základní gramatické tabulky, opakovací cvičení s klíčem.
-
Markéta Klosová. Vestibulum : praktická učebnice latiny pro studující historických oborů. Vyd. 2..
-
Novotný, František. Základní latinská mluvnice.
-
Panczová, Helena. Ars grammatica. Učebnica latinčiny.
-
Quitt, Zdeněk - Kucharský, Pavel. Česko-latinský slovník starověké a současné latiny.
-
Quitt, Zdeněk ; Kucharský, Pavel. Latinská mluvnice.
|