Metodologické přístupy k dějinám pedagogického myšlení. Dějiny pedagogiky jako vědní disciplína - periodizace a pojmy, vývojové etapy a metody práce v oblasti dějin pedagogiky. Prameny a literatura, vývoj základních problémů v oblasti dějin pedagogického myšlení a školství. Vývoj cílů výchovy vzdělání, vývoj obsahu vzdělávání, vývoj pojetí učitelské profese. Vývoj názorů na pojetí dítěte, počátky institucionalizace výchovy a její organizace. Vývoj speciálních pedagogických odvětví, vývojové vlivy, psychologie, filozofie, biologie a sociologie na pedagogické myšlení.
|
-
Dějiny Univerzity Karlovy. I. - IV. Praha.. Karolinum 1997-8.
-
CACH, J. Úvod do studia pedagogiky.. Pardubice, 1996.
-
DEWEY, J. Demokracie a výchova.. Praha, Laichter, 1932.
-
HAGER, F.P. Platón a platonismus v dějinách výchovy.. Praha UK, 1992.
-
HESSEN, N. Filozofické základy pedagogiky.. Praha, 1935.
-
CHLUP, O. Vývoj pedagogických idejí v novém věku.. Brno, 1925.
-
KÁDNER, O. Dějiny pedagogiky. I.- III. díl. Praha, 1923.
-
KÁDNER, O. Vývoj a dnešní soustava školství. I.-IV.. Praha, 1933.
-
KRATOCHVÍL, L. Dějiny pedagogiky.. Chrudim, 1947.
-
POLIŠENSKÝ, J. Komenský, muž labyrintů a naděje.. Praha, Academia, 1996.
-
ROUSSEAU, J. J. Emil, čili o vychování. (jakékoliv vydání)..
-
SINGULE, F.; RÝDL, K. Pedagogické proudy 1. poloviny 20. století.. Praha, skripta FFUK, 1988.
-
VESELÁ, Z. Vývoj školy a učitelského vzdělání.. Brno, 1992.
-
VRÁNA, S. Základy nové školy.. Brno, 1946.
|