Vyučující
|
-
Grygar Filip, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Četba a interpretace (vybrané paragrafy): Jeden školní rok: Věk obrazu světa Jiný školní rok:O pravdě a bytí
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Smyslem semináře je důkladná interpretace náročných Heideggerových textů. * Další informace a texty viz studijní materiály.
Fenomenologické metodě lze nejlépe porozumět prostřednictvím četby a interpretace fenomenologických textů. Získání dovedností v této metodě, umožňuje studentům její aplikaci na náboženské, ekonomické nebo sociální jevy.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Didaktický test, Rozhovor
Aktivní účast na semináři (min. 80 %). Diskuse nad zvoleným tématem. Vypracování zápočtového testu na základě četby dané literatury a probírané tématiky.
|
Doporučená literatura
|
-
Biemel, W. Martin Heidegger. Praha, 1995.
-
Figal G. Úvod do Heideggera. Praha Academia, 2007.
-
Glazebrook T. Heidegger´s Philosophy of Science. New York, 2000.
-
Heidegger, M. O pravdě a bytí. Praha.
-
Heidegger, M. Věk obrazu světa. Praha.
-
Kockelmans, J. Heidegger and Science. Washington, D.C., 1985.
-
Kockelmans, J. On the Truth of Being. Reflections on Heidegger´s Later Philosophy. Indiana University Press, 1984.
-
Kružíková J. Heideggerovo pojetí vědy. Praha, 2010.
-
Michálek, J. Pravda bytí. Reflexe 5-6, Praha, 1992.
-
Thurnher R. Heidegger in: Filosofie 19. a 20. století III. Praha, 2009.
-
Von Herrmann. Hermeneutik und Reflexion: der Begriff der Phänomenologie bei Heidegger und Husserl. Frankfurt am Main, 2000.
|