Vyučující
|
-
Pacovská Kamila, Mgr. Ph.D.
-
Janů Vojtěch, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Kritické myšlení Tvrzení, teze Argument a jeho analýza Závěry, zdůvodnění, předpoklady Omyly a chyby v argumentaci Vyvození, vyplývání
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Cílem první části kurzu FILO bude probrat a procvičit zásady tzv. "kritického" myšlení. Poté, co se studenti a studentky seznámí s pojmem tvrzení (teze), přesuneme se k teorii argumentace, v rámci níž budeme probírat způsoby, jak analyzovat a konstruovat argument podpírající nějaké tvrzení. Přestože procvičování se většinou bude opírat o analyzovaný text, bude tento kurz především zaměřen na orální dovednosti, tj. na formulaci teze a argumentu, jejich jasnou prezentaci a následnou diskusi ve skupině.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Podmínkou zápočtu je aktivní účast, tj. max. 3 absence a aktivní zapojování se do diskuse. Na konci semestru budou posluchači a posluchačky skládat zápočtový test, jehož otázky budou vycházet z probrané látky.
|
Doporučená literatura
|
-
Butterworth, J., Thwaites, G. Thinking Skills. Critical Thinking and Problem Solving. Cambridge University Press, 2013.
-
Kolář, Petr. Argumenty filosofické logiky. Praha, 1999.
-
Picha, Marek. Kritické myšlení a rekonstrukce argumentu. Brno, Masarykova univerzita, 2014.
-
Sousedík, Prokop. Logika pro studenty humanitních oborů. Praha, 1999.
-
Tugendhat, Ernst, Wolf, Ursula. Logicko-sémantická propedeutika. Praha.
|