Lecturer(s)
|
|
Course content
|
Reading of authentic Latin philosophical texts with terminological analysis, translation and interpretation
|
Learning activities and teaching methods
|
Monologic (reading, lecture, briefing), Dialogic (discussion, interview, brainstorming)
|
Learning outcomes
|
Introduction into methods of translating and interpreting Latin philosophical texts (continuation)
Competence of understanding, translating and interpreting Latin philosophical text, in specific points with the help of dictionary
|
Prerequisites
|
Basic command of Latin grammar and vocabulary at the level at least of high-school Latin course and/or regular undergraduate Latin course
|
Assessment methods and criteria
|
Student performance assessment
Continuous and active learning and exercising regularly his/her knowledge in the seminar (alternatively in individual homework, if assigned)
|
Recommended literature
|
-
Bejlovec, Josef a kol. Latina pro vysoké školy.
-
Bilíková, Eva. Přehled latinské mluvnice.
-
Floss, Karel ; Nejeschleba, Tomáš. Úvod do latinské filozofické terminologie a četby.
-
Kábrt, Jan a kol. Latinsko-český slovník.
-
Markéta Klosová. Addenda Vestibuli : praktická učebnice latiny Vestibulum : základní gramatické tabulky, opakovací cvičení s klíčem.
-
Markéta Klosová. Vestibulum : praktická učebnice latiny pro studující historických oborů. Vyd. 2.
-
Novotný, František. Základní latinská mluvnice.
-
Panczová, Helena. Ars grammatica. Učebnica latinčiny.
-
Pražák, Josef Miroslav ; Sedláček, Josef ; Novotný, František. Latinsko-český slovník.
-
Quitt, Zdeněk - Kucharský, Pavel. Česko-latinský slovník starověké a současné latiny.
-
Quitt, Zdeněk ; Kucharský, Pavel. Latinská mluvnice.
|