Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Zájmena tázací, vztažná a neurčitá; tázací věty, přímé otázky. Aktivní indikativ plusquamperfekta a futura II.; aktivní konjunktiv perfekta a plusquamperfekta; cum historicum, věty přací, věty podmínkové. Supinum; participium perfekta a futura. Pasivní tvary indikativu perfekta, plusquamperfekta, futura II.; opisné časování činné. Souslednost časů, nepřímé otázky. Ablativ absolutní. Gerundium, gerundivum.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je získání úplných znalostí latinské syntaxe a rozšíření slovní zásoby.
Studenti získají následující způsobilosti: znalost zájmen ukazovacích, tázacích, vztažných, neurčitých a záporných, pasivní tvary indikativu perfekta, aktivní a pasivní tvary indikativu plusquamperfekta a futura II., opisné časování činné, participia, supinum, ve větné skladbě znalosti vět přacích, podmínkových, tázacích, přímých a nepřímých otázek, cum historicum, souslednost časů, schopnost číst stěžejní texty klasických autorů a latinských historických a filozofických pramenů.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška
Podmínkou k získání zápočtu, zkoušky je pravidelná docházka na hodiny, nejvýše 3 neomluvené absence za semestr. Dosažení příslušného hodnocení v zápočtové, zkouškové písemné práci.
|
Doporučená literatura
|
-
BARTONĚK, A. Latina pro posluchače filosofické fakulty, 10. přeprac. vydání.. Brno, 2003.
-
KUŤÁKOVÁ, E.; SLABOCHOVÁ, D. Ad fontes cursus latinus.. Praha, 2000.
-
NOVOTNÝ, F. a kol. Základní latinská mluvnice.. Praha, 1992.
-
PECH, J. Latina pro gymnasia I., II.. Praha, 1996.
-
ZACHOVÁ, J. Latina pro historiky a archiváře.. Praha, 1994.
|