Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1.blok - Realismus, barbizonská škola. 2. blok - Impresionismus, pointilismus. 3. blok - Historismus v architektuře, novogotika, novorománská architektura, novorenesance, novobaroko. Dostavba katedrály sv. Víta. 4. blok - Generace národního divadla v Praze. 5. blok - Alternativní proudy evropské výtvarné kultury, prerafaelitsmus, symbolismus, beuronská umělecká škola, dekadence. 6. blok - Symbolismus a secesní umění na konci 19. a počátku 20. století. 7. blok - Modernismus a počátky avantgardního umění.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je postihnout základní rysy a milníky vývoje výtvarné kultury, tedy architektury, malířství, sochařství, uměleckého řemesla, grafiky a knižního umění od počátků klasicismu až po secesní umění a kubismu na počátku 20. století v evropském kontextu, se zvláštním zřetelem k vývoji v českých zemích.
Studenti se orientují ve vývoji a oblastech výtvarné kultury 19. století v míře potřebné pro restaurátora.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška
Vykonání ústní zkoušky, ve které student prokáže dostatečnou orientaci v problematice vývoje výtvarného umění 19. století a počátku 20. století (do první světové války).
|
Doporučená literatura
|
-
Dějiny českého výtvarného umění III/1,2 a IV/1. Praha, 2001.
-
Umění nové doby, Umění a lidstvo - Larousse. praha, 1974.
-
Bělina, P., Kaše, J., Kučera, J. P. České země v evropských dějinách, díl třetí, 1756-1918. Praha, 2006.
-
Dempseyová, A. Umělecké styly, školy a hnutí. Slovart, 2002.
-
Pijoán, J. Dějiny umění 8 - 9. Praha, 2000.
-
Zatloukal, P. Architektura 19. století. Praha, 2001.
|