Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1) Opakování 2) Poslechová cvičení, konverzace - rodina, bydlení, zájmy 3) Opakování přít. času nepravidelných sloves, konverzace - lidské tělo, u lékaře 4) Opakování jednoduchého budoucího času, konverzace - cestování, doprava, Itálie 5) Poslechová cvičení, konverzace - zájmy, kultura, zábava 6) Opakování Passata Prossima, konverzace - v restauraci, recepty, nákupy v potravinách 7) Opakování nejčastějších slovesných vazeb, konverzace - oblečení, nákupy oděvů 8) Poslechová cvičení, konverzace - počasí, roční období 9) Opakování Imperfekta, konverzace - popis osob, charakteristika 10) Opakování Gerundia, konverzace - povolání, náplň práce 11) Poslechová cvičení, konverzace - rodinné oslavy, svátky 12) Závěrečná hodina, shrnutí (témata jsou uváděna po týdnech)
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Základy italského jazyka, rozšíření jazykových znalostí. Hlavním cílem výuky italštiny je příprava studentů na studijní pobyt v Itálii, v italských školách restaurování a uměleckých řemesel; získat takové znalosti, které by umožnily orientovat se, případně přímo studovat odbornou literaturu v italském originále. Výuka italského jazyka - jde o začátečníky, kteří si zvolili tento jazyk s ohledem na další přípravu na budoucí povolání - předpokládá zvládnout základy cizího jazyka: správná výslovnostm, čtení a psaní, gramatická struktura jazyka, slovní zásoba. Součástí výuky italského jazyka je přiblížení studujícím mentalitu, kulturu a způsob života v Itálii. Vzhledem k specializaci na této fakultě součástí výuky bude i soustředění se na získání širokého základu terminologie v oboru.
Studenti zvládnou italský jazyk do té míry, aby byli schopni číst odbornou literaturu a komunikovat se svými italskými kolegy.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška
Písemná zkouška: test o 30 otázkách (gramatické aspekty), četba a překlad odborného textu,
|
Doporučená literatura
|
-
Bahníková, A., Benešová, H., Ehrenbergerová, L. Italština. Praha, 2001.
-
Janešová, J. Italština pro samouky. Praha, 1994.
|