Vyučující
|
-
Machalík Stanislav, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Úvod do problematiky. Význam a využití vektorového a rastrového obrazu a jejich reprezentace. Vymezení základních pojmů. Základní principy práce v grafickém editoru. Kalibrace grafických vstupně-výstupních zařízení, profily a jejich správa. Metody snímání a pořizování obrazových dat. Problematika skenování. Práce s digitálním fotoaparátem. Základní fotografické techniky. Světlo a jeho vnímání. Rastrový grafický editor Zoner Photo Studio. Rastrový grafický editor Zoner Photo Studio. Rastrový grafický editor Adobe Photoshop. Rastrový grafický editor Adobe Photoshop. Vektorový grafický editor Zoner Callisto. Vektorový grafický editor Zoner Callisto. Vektorový grafický editor Corel Draw. Vektorový grafický editor Corel Draw. Animace. Multimédia.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Projekce, Nácvik dovedností
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit studenty se současným SW vybavení pro práci s rastrovými a vektorovými obrázky. Studenti se seznámí s postupy a metodami, které se používají při pořizování grafických informací, jejích následné úpravě, archivaci, možnostmi publikace a tisku. Kromě práce se statickými obrázky je rovněž cílem představit základní postupy při zpracování animovaných obrázků.
Po absolvování předmětu je student schopen samostatně pracovat v moderních grafických editorech. Student je schopen realizovat celý proces zpracování grafických obrazových dat, od jejich pořízení až po prezentaci. Student je schopen pracovat jak s rastrovými, tak i s vektorovými obrázky, umí vytvořit vektorovou flash animaci.
|
Předpoklady
|
Předpokládá se základní znalost operačního systému Microsoft Windows.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Posouzení zadané práce
Podmínkou k udělení zápočtu je aktivní práce na cvičení, minimálně 75% účast na cvičení a úspěšná prezentace semestrálních prací.
|
Doporučená literatura
|
-
Prezentace přednášek a materiály ke cvičení (Materials from Lectures and Seminars).
-
Příručky a manuály k aktuálním verzím programů: CorellDraw, Adobe Photoshop, Macromedia flash MX.
-
Bruce, F., Chris, M., Fred, B. Správa barev. Průvodce profesionála v grafice a pre-pressu. Brno: Computer Press, 2003. ISBN 80-722-6943-7.
-
Coburn, F. D. CorelDRAW X3 Unleashed. Unleashed Productions, 2006. ISBN 0-97-498011-0.
-
Faulkner, A. Adobe Photoshop CS2 - Oficiální výukový kurz. Praha, SoftPress, 2005.
-
Galer, M., Andrews, P. Adobe Photoshop CS2: Essential Skills (Photography Essential Skills). Focal Press, 2005. ISBN 0-240-52000-9.
-
Kadavý, D. CorelDraw 11. Uživatelská příručka.. Praha, Computer Press, 2005.
-
Kelby, Scott. Digitální fotografie ve Photoshopu CS. Brno: Computer Press, 2004. ISBN 80-251-0482-6.
-
Murray, J. D., Ryper, W. Encyklopedie grafických formátů II. Brno, Computer Press, 2000. ISBN 80-7226-033-2.
|