Název předmětu | Počítačové sítě II |
---|---|
Kód předmětu | KID/AXS2K |
Organizační forma výuky | Přednáška |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | 2 |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 3 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Seznámení s předmětem, organizace výuky. Rekapitulace. E-learning /laboratoř: Konvergované sítě, data, hlas, video. Přepínané sítě. Kolizní a broadcastová doména. Sítě WAN, standardy WAN, technologie WAN. Úloha směrovačů. Konzolový port, práce s terminálovým emulátorem. E-learning/laboratoř: Prvotní nastavení Cisco přepínače. Konfigurace virtuálního rozhraní pro správu přepínače. Operační systém IOS, uživatelské rozhraní CLI, nácvik práce se směrovačem na emulátoru. E-learning/laboratoř: Použití VLAN v přepínaných sítích, rámce. Konfigurace portů pro VLAN. Konfigurovatelné prvky a funkce, správa konfiguračních souborů, správa hesel. E-learning/laboratoř: Základy funkcí a vlastností směrovačů. Použití CLI pro konfiguraci, ověření konektivity. Aktualizace IOS z paměti FLASH, paměti ROM nebo z TFTP serveru, zálohování IOS, zálohování konfigurace, automatická inicializace směrovače z TFTP serveru. E-learning/laboratoř: Základní postupy pro inter-VLAN směrování. Konfigurační registr, obnovení přístupu při ztrátě hesla. Telnetem, WWW rozhraní. Konfigurace a kontrola funkce směrovače. E-learning/laboratoř: Výhody a nevýhody statického směrování. Konfigurace IPv4 a IPv6. Classful adresování, CIDR, summary síťové adresy. Popis síťových služeb se spojením a bez spojení, řízení toku dat. E-learning/laboratoř: Použití protokolů dynamického směrování, oproti statickému směrování, dosažení konvergence. Distance vector směrovací protokoly. Konfigurace RIP a RIPng protokolu. Link-state směrovací protokoly. Charakteristika protokolů transportní vrstvy TCP/IP, protokol ICMP. E-learning/laboratoř: Proces poznávání sítě link-state směrovači. Single-area OSPF v malé směrované síti IPv4, OSPFv2 a v3. Směrovače při změně topologie sítě, statické a dynamické směrování, směrovací protokoly. E-learning/laboratoř: Standard a extended ACL pro IPv4, použití wildcard masky. Porovnání IPv4 a IPv6 ACL. Typy směrovacích protokolů, distance-vector a link-state protokoly, hybridní směrovaní, autonomní systémy. E-learning/laboratoř: DHCPv4 v malých a středních sítích. Konfigurace stateless a stateful DHCPv6. Aktivace směrovacích protokolů RIP a EIGRP, směrovací tabulky. E-learning/laboratoř: Konfigurace statické NAT, NAT-PT (v6-v4). Protokol CDP, Návrh a realizace sítě WAN se směrovači. E-learning: Finální e-learningový test CNA. E-learning: Opravný finální e-learningový test CNA. Časová rezerva. Závěrečné konzultace laboratorních prací, dotazy studentů. Zápočty.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Nácvik dovedností, Laborování, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Výstupy z učení |
Předmět navazuje na Počítačové sítě I a je zaměřen především na problematiku směrování v sítích WAN. Je prvním ze série předmětů Počítačové sítě II až IV, která si klade za cíl prohloubit znalosti studentů v oboru počítačových sítí a postupně je dovést až na profesionální úroveň, odpovídající kvalifikaci CCNA (Cisco Certified Networking Associate). Předmět je kombinací klasických přednášek v češtině a e-learningových kurzů CNA (Cisco Networking Academy), probíhajících v angličtině. Studenti tak získají jak potřebné teoretické znalosti, tak praktické dovednosti v oboru. Navíc získají i potřebné jazykové znalosti, umožňující další vzdělávání v oboru bez jazykové bariéry.
Studenti získají jak potřebné teoretické znalosti, tak praktické dovednosti v oboru, umožňující zastávat odpovídající funkce (správa sítí, instalace sítí). Navíc získají i potřebné jazykové znalosti, umožňující další vzdělávání v oboru bez jazykové bariéry. |
Předpoklady |
Vzhledem k návaznosti kurzů CCNA je nutné aby student absolvoval předmět PXS1P nebo doložil absolvování kurzu CCNA1 jinde.
KID/PXS1K ----- nebo ----- KID/PXS1P |
Hodnoticí metody a kritéria |
Ústní zkouška, Didaktický test, Systematické pozorování
Podmínkou k udělení zápočtu je aktivní práce na laboratorním cvičení a semináři, splnění průběžných testů a závěrečného testu e-learningu. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Dopravní fakulta Jana Pernera | Studijní plán (Verze): Aplikovaná informatika v dopravě (2014) | Kategorie: Informatické obory | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Dopravní fakulta Jana Pernera | Studijní plán (Verze): Aplikovaná informatika v dopravě (2016) | Kategorie: Informatické obory | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Dopravní fakulta Jana Pernera | Studijní plán (Verze): Aplikovaná informatika v dopravě (2013) | Kategorie: Informatické obory | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |