Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Úvod do 3D počítačové grafiky. Čas a prostor. Uživatelské rozhraní, filosofie modelování. Modelování pomocí NURBS. Modelování pomocí polygonů. Deformátory. Kosterní systémy a kinematika. Animace. Typy a principy. Materiály a textury. Osvětlení. Renderování. Částice a částicové systémy. Dynamika a efekty.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Nácvik dovedností, Laborování
|
Výstupy z učení
|
Přiblížit studenům způsoby práce s moderním 3D programem používaném v praxi, v současnosti program Autodesk Maya. V rámci předmětu si studenti osvojí zásady práce s aplikací a získají dovednosti, které uplatní při přípravě dat pro multimediální aplikace.
Po absolvování je student schopen práce s nástroji v programu Autodesk Maya v širokém spektru činností a dokáže vytvářet vizualizace a animace (pro film, počítačové simulace a počítačové hry).
|
Předpoklady
|
Předpokládá se absolvování předmětu z oblasti vektorové a rastrové grafiky (Grafické editory).
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Posouzení zadané práce
Na cvičeních aktivní účast a 75% docházka. Pro udělení zápočtu splněna docházka na cvičeních a splněno odevzdání práce v určený termín (vytvoření počítačové 3D animace v Autodesk Mayi dle zadání). Ústní zkouška se skládá z prezentační a ústní části. Podmínkou přístupu ke zkoušce je zápočet z cvičení. V prezentační části předloží student k posouzení počítačovou 3D animaci. Ústní zkouška zahrnuje přezkoušení základních znalostí z 3D grafiky. Zkoušející hodnotí známkou kvalitu předložené práce a znalosti z 3D grafiky.
|
Doporučená literatura
|
-
Dariush Derakhshani. Introducing Autodesk Maya 2016: Autodesk Official Press. 1st Edition. ISBN 978-1-119-05963-9.
-
Todd Palamar. Mastering Autodesk Maya 2016: Autodesk Official Press. 1st Edition. ISBN 978-1-119-05982-0.
-
TOOLS, Autodesk Learning. The art of Maya: an introduction to 3D computer graphics. 4th ed. San Rafael, Calif: Autodesk, Inc. ISBN 18-971-7747-X.
|