Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Úvod do nových médií a komunikace: - definice, historie a význam současných nových médií a masmédií, role ICT při jejich podpoře, - charakter a změny nových médií a masmédií a vliv na společnost a trhy, mediální studia, - Internet jako fenomén, trend mobility a rozšířené reality, - mobilní Internet prostřednictvím mobilních datových technologií (2G, 3G, 4G) a bezdrátové datové technologie (Bluetooth, WiFi, WiMax, atd.), - nová média a mobilní zařízení (smartphone, tablet, atd.) s lokačními a identifikačními technologiemi (GPS/Galileo/GLONASS a NFC/RFID/QR-kódy, atd.), - mobilní a geografické informační systémy (GIS) a Lokálně kontextové aplikace (geosociální sítě jako Foursquare/Google+/Facebook places, atd.), využití nových médií, - relevance a rizika v médiích sdílených informací.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Projekce
|
Výstupy z učení
|
Cílem kurzu je seznámit studenty s novými médii a metodami a trendy komunikace s využitím současných informačních a komunikačních technologií (ICT).
Rozšířené znalosti nových médií a komunikace a jejich zdrojů.
|
Předpoklady
|
Základní znalosti z oblasti informatiky a médií.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška, Posouzení zadané práce, Prezentace
Znalost informačních a komunikačních technologií, aktivní účast, vytvoření vlastního projektu na zadané téma.
|
Doporučená literatura
|
-
Jirák, Jan. Masová média. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-466-3.
-
Jirák, Jan. Média a společnost : [stručný úvod do studia médií a mediální komunikace]. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-697-7.
-
Kysela Jiří. Stručný úvod do geosociálních sítí. 2013.
-
Kysela Jiří, Zelenka Josef. Informační a komunikační technologie v cestovním ruchu. Hradec Králové : Gaudeamus, 2013. ISBN 978-80-7435-242-3.
-
McLuhan, Marshall. Člověk, média a elektronická kultura : výbor z díla. Brno: Jota, 2000. ISBN 80-7217-128-3.
-
Pavlíček Antonín. Nová média a sociální sítě. Vysoká škola ekonomická v Praze, 2010. ISBN 978-80-2451-742-1.
|