Předmět: Úvod do nových médií a komunikace

« Zpět
Název předmětu Úvod do nových médií a komunikace
Kód předmětu KIT/IINMC
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 2
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kysela Jiří, Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
Úvod do nových médií a komunikace: - definice, historie a význam současných nových médií a masmédií, role ICT při jejich podpoře, - charakter a změny nových médií a masmédií a vliv na společnost a trhy, mediální studia, - Internet jako fenomén, trend mobility a rozšířené reality, - mobilní Internet prostřednictvím mobilních datových technologií (2G, 3G, 4G) a bezdrátové datové technologie (Bluetooth, WiFi, WiMax, atd.), - nová média a mobilní zařízení (smartphone, tablet, atd.) s lokačními a identifikačními technologiemi (GPS/Galileo/GLONASS a NFC/RFID/QR-kódy, atd.), - mobilní a geografické informační systémy (GIS) a Lokálně kontextové aplikace (geosociální sítě jako Foursquare/Google+/Facebook places, atd.), využití nových médií, - relevance a rizika v médiích sdílených informací.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Projekce
Výstupy z učení
Cílem kurzu je seznámit studenty s novými médii a metodami a trendy komunikace s využitím současných informačních a komunikačních technologií (ICT).
Rozšířené znalosti nových médií a komunikace a jejich zdrojů.
Předpoklady
Základní znalosti z oblasti informatiky a médií.

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška, Písemná zkouška, Posouzení zadané práce, Prezentace

Znalost informačních a komunikačních technologií, aktivní účast, vytvoření vlastního projektu na zadané téma.
Doporučená literatura
  • Jirák, Jan. Masová média. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-466-3.
  • Jirák, Jan. Média a společnost : [stručný úvod do studia médií a mediální komunikace]. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-697-7.
  • Kysela Jiří. Stručný úvod do geosociálních sítí. 2013.
  • Kysela Jiří, Zelenka Josef. Informační a komunikační technologie v cestovním ruchu. Hradec Králové : Gaudeamus, 2013. ISBN 978-80-7435-242-3.
  • McLuhan, Marshall. Člověk, média a elektronická kultura : výbor z díla. Brno: Jota, 2000. ISBN 80-7217-128-3.
  • Pavlíček Antonín. Nová média a sociální sítě. Vysoká škola ekonomická v Praze, 2010. ISBN 978-80-2451-742-1.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta elektrotechniky a informatiky Studijní plán (Verze): Informační technologie (2014) Kategorie: Informatické obory 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Fakulta elektrotechniky a informatiky Studijní plán (Verze): Informační technologie (2016) Kategorie: Informatické obory 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Fakulta elektrotechniky a informatiky Studijní plán (Verze): Informační technologie (2013) Kategorie: Informatické obory 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Fakulta elektrotechniky a informatiky Studijní plán (Verze): Informační technologie (2015) Kategorie: Informatické obory 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní