Předmět: PR a prezentační dovednosti

« Zpět
Název předmětu PR a prezentační dovednosti
Kód předmětu KIT/INPPD
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Vaculík Josef, doc. Ing. CSc.
  • Jelínek Radim, Ing. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Vymezení PR, obsah a význam. PR v komunikačním mixu firmy. Hlavní činnosti PR. Hledání partnerů (cílových skupin) a zvyšování dosahu. Oslovování veřejnosti. Postupy a realizace konkrétních aktivit (konkrétní nástroje). Interní PR. PR on-line (sjednocování komunikace. šíření zpráv v kyberprostoru). PR on-line (mapování a monitorování vlastních aktivit, hodnocení). Toerie a trénování vlastních komunikačních schopností a dovedností. Zásady a pravidla úspěšné prezentace. Osvojení hlavních principů realizace prezentace a vlastní nácvik.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Nácvik dovedností
Výstupy z učení
Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou Public Relations v rámci komunikace firmy, ukázat význam této oblasti komunikace ve vztahu k hlavním vnějším i vnitřním partnerům podniku.
Student získá základní přehled v oblasti marketingové komunikace zacílené na PR a dále má možnost se zdokonalit ve zvých vlastních prezentačních dovednostech.
Předpoklady
Student by měl mít základní přehled z oblasti marketingu. Měl by rozumět pojmu PR a být schopen vymezit základní aktivity v této oblasti.

Hodnoticí metody a kritéria
Posouzení zadané práce

Nadpoloviční účast na cvičeních. Udělení zápočtu na základě vlastní prezentace. Zkouška je klasifikací semestrální práce (zpracovaná odevzdaná audiovizuální prezentace).
Doporučená literatura
  • De Pelsmacker, P. Marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2003.
  • Hierhold, E. Rétorika a prezentace. Praha: Grada Publishing, 2005.
  • Hloušková, I. Vnitrofiremní komunikace.
  • Philips, D. Online public relations. Praha: Grada Publishing, 2001.
  • Svoboda, V. Public Relations. Grada Publishing, 2005.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta elektrotechniky a informatiky Studijní plán (Verze): Řízení procesů (2016) Kategorie: Speciální a interdisciplinární obory - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta elektrotechniky a informatiky Studijní plán (Verze): Řízení procesů (2014) Kategorie: Speciální a interdisciplinární obory - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta elektrotechniky a informatiky Studijní plán (Verze): Informační technologie (2016) Kategorie: Informatické obory - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta elektrotechniky a informatiky Studijní plán (Verze): Informační technologie (2014) Kategorie: Informatické obory - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta elektrotechniky a informatiky Studijní plán (Verze): Informační technologie (2015) Kategorie: Informatické obory - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta elektrotechniky a informatiky Studijní plán (Verze): Řízení procesů (2013) Kategorie: Speciální a interdisciplinární obory - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta elektrotechniky a informatiky Studijní plán (Verze): Řízení procesů (2015) Kategorie: Speciální a interdisciplinární obory - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní