Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Obsah cvičení: 1. Verzování, práce v týmu, Git, sourceTree, assetstore 2. Nasazení modelu do herního enginu, základní skripty a scriptování vázané na události 3. Courutines, Time.DeltaTime, Update, FixedUpdate, LateUpdate, Start, Awake 4. Fyzika herního engine Unity, RigidBody 5. Kolize, Colider, Trigger a další techniky interakcí 6. Prefabs a Spawn points 7. Raycast a mechaniky systémů střelby 8. UI a základní mechanismy pro její nasazení 9. Alternativní vstupně výstupní zařízení 10. Audio a animace 11. Textury, materiály, vlastnosti materiálů 12. Level Design Obsah přednášek: 1. Definice a kategorizace her, distribuce her, rozpočet, odlišnosti týmů, různé typy týmů a role v týmech, komercializace her na různých platformách 2. Specifika designu a analýzy při tvorbě her, způsob a specifika vývoje, zápletka, příběh, atmosféra, hudba a zvuk, tvorba design dokumentu, level design, agilní techniky vývoje (scrum, waterfall) 3. Rozdíl mezi herním enginem a programovacím jazykem, představení herních enginů a jejich srovnání 4. Komentované reprodukce přednášek z Game Developers Sessionzaměřené na vývoj her 5. Ukázka již dokončeného projektu, specifikace návazností a specifik daného projektu 6. Assety a jejich tvorba,projekt tvorba assetů 7. Přednáška od komerčního partneraherního vývojáře
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Laborování, Grafické a výtvarné činnosti
- Praktická výuka
- 30 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 30 hodin za semestr
- Projekt týmový
- 30 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 2 hodiny za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je ujasnění rozdílu mezi programovacím jazykem a herním enginem. Během trvání předmětu se studenti seznámí se základními herními enginy a základními mechanismy, které jsou v herních enginech využitelné a to pro podporu modelování, animací, aplikace fyzikálních jevů atp. Podrobněji bude probrán herní engine Unity. Předmět se zaměřuje na počítačovou hru jako softwarovou komponentu, kategorizuje počítačové hry a zaměřuje se na klíčové odlišnosti ve vývoji her od ostatního software. Studentům je zdůrazněn přesah do ostatních souvisejících předmětů zaměřujících se na programování, počítačovou grafiku a 3D modelování a obecné předměty, jako je matematika a fyzika. Sledovány jsou současné trendy, při kterých se hry vyvíjí prostřednictvím herních engine.
Absolvováním předmětu je zvládnuta problematika herních engine a principy vývoje moderních počítačových her. Též je zvládnuta základní problematika herního engine Unity3D.
|
Předpoklady
|
Znalost základních principů počítačové grafiky. Znalost základních principů fyziky. Znalost základních principů imperativního (procedurálního) programování. Znalost základních principů objektově orientovaného programování
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Systematické pozorování, Obhajoba vlastního projektu
Podmínkou udělení zápočtu je odevzdání hotové počítačové hry. Povinné je též vypracování úkolů zadaných na cvičení.
|
Doporučená literatura
|
-
JIRKOVSKÝ, Jan a kolektiv autorů. Game Industry 2 - Vývoj počítačových her a kapitoly z herního průmyslu. Praha: D.A.M.O., 2012. ISBN 978-80-904387-3-6.
-
JIRKOVSKÝ, Jan a kolektiv autorů. Game Industry 3. Praha: D.A.M.O., 2013. ISBN 978-80-904387-4-3.
-
JIRKOVSKÝ, Jan. Game Industry - Vývoj počítačových her a kapitoly z herního průmyslu. Praha: D.A.M.O., 2011. ISBN 978-80-904387-3-6.
|