Vyučující
|
-
Holeková Jindra, Mgr. DiS.
|
Obsah předmětu
|
Posouzení aktuálního stavu schopností a dovedností dítěte či dospělého a jeho potřeb. Zpracování výjezdové dokumentace u vybraných akutních stavů. Zajištění pacienta v kritickém stavu. Nácvik ošetřovatelských činností, ošetřovatelský proces. Nácvik komunikačních dovedností. Respektování práv pacienta. Uplatňování zásad etiky při práci. Materiální a technické vybavení ZZS. Zdravotnické operační středisko. Ošetřovatelské postupy v PNP. Materiální a technické vybavení urgentního příjmu. Management organizace práce na urgentním příjmu a ZZS. Ošetřovatelská péče na interní, chirurgické a dětské JIP. Ošetřovatelská péče na ARO a operačních sálech. Ošetřovatelská péče na odd. urgentního příjmu. Ošetřovatelská péče v podmínkách výjezdových skupin RLP a RZP. Ošetřovatelská péče na porodním sále a gynekologickém oddělení. Specifická práce na zdravotnickém operačním středisku, spolupráce s HZS. Analýza EKG křivky. Modelová aktivace složek IZS. Kurz operační řízení. Kurz - Záchrana na horách (znalost základních uzlů a bezpečnostního vázání, orientace v terénu, praktický nácvik záchrany postižených osob v nepřístupném terénu, záchrana osob ve výškách, problematika horské služby)
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Nácvik dovedností, Pracovní činnosti
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je zdokonalit teoretické znalosti a praktické dovednosti při práci v podmínkách klinické praxe, vybavit zdravotnického záchranáře znalostmi potřebnými k organizačnímu a metodickému vedení ošetřovatelské péče. Získat praktické dovednosti v síti zařízení a pracovišť zdravotnické záchranné služby integrovaného záchranného systému a v dalších složkách činných v záchraně života a zdraví.
Student využívá analýzy, evaluace a syntézy při řešení problémových situací v ošetřování nemocných pacientů/klientů, u kterých dochází k selhání základních životních funkcí, nebo toto selhání hrozí. Podílí se na zvyšování kvality ošetřovatelské péče, zvládne základní techniky fyzikálního vyšetření pacienta, samostatně připravuje a realizuje edukaci klientů, je schopen plánovat ošetřovatelský proces u nemocných se selháním základních životních funkcí s ohledem na jejich kulturní odlišnosti. Podílí se na spolupráci uvnitř zdravotnického týmu, spolupracuje s rodinou pacienta/klienta, respektuje a dodržuje platné zákony, vyhlášky a normy.
|
Předpoklady
|
Splnění předmětu P5PZZ.
KKO/P5PZZ
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Posouzení zadané práce, Analýza výkonu studenta, Rozhovor, Rozbor portfolia studenta
Splnění povinné 100% účasti na odborné praxi. Splnění stanovených výkonů a ošetřovatelských procesů. Splnění praktické zkoušky.
|
Doporučená literatura
|
-
KAPOUNOVÁ, G. Ošetřovatelství v intenzivní péči. Praha: Grada, 2007.
-
REMEŠ, R.; TRNOVSKÁ, S. a kol. Praktická příručka přednemocniční urgentní medicíny. Praha: Grada Publishing, 2013.
|