Vyučující
|
-
Gańczarczyk Gabriela Maria, Mgr. PhD.
|
Obsah předmětu
|
Tematické okruhy: Lidé Rodina Oblečení Stravování Bydlení Obchody a služby Čas Práce Věci Rostliny a zvířata Zdraví Pohyb Cestování
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody samostatných akcí, Projekce, Nácvik dovedností
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je rozšíření znalostí a jazykových dovedností z předmětu Polský jazyk I. a II. Bude se rozšiřovat slovní zásoba studentů pro použití ve všednodenních situacích a jejich komunikační schopnosti v cizím jazyce.
Po absolvování kurzu bude student schopen řešit v polském jazykovém prostředí všednodenní situace typické pro úroveň A1 a A2 evropských jazykových standardů.
|
Předpoklady
|
Student, který si zvolí tento kurz, by měl mít základní vědomosti o daném jazyce a měl by být schopen jej aktivně (alespoň na základní úrovni) používat.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Posouzení zadané práce, Didaktický test
Zápočet bude udělen na základě aktivní práce v seminářích, splnění všech studijních povinností (vypracování celkem jednoho hlavního referátu a všech dílčích úkolů, pozitivní hodnocení písemného testu na závěr semestru), 80% účast v seminářích (v případě omluvené absence se neúčast nenahrazuje, v případě neomluvené absence budou zadány samostatné písemné úkoly v rozsahu probírané v seminářích látky).
|
Doporučená literatura
|
-
BALOWSKA, G. Mały słownik tematyczny czesko-polski. Racibórz: Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Raciborzu, 2004.
-
BALOWSKI, M., BALOWSKA, G. Slovní zásoba polštiny. Praha, 1996.
-
LEWIŃSKI, P. Oto polska mowa. Wrocław, 2001.
-
LIPIŃSKA, E. Z polskim na Ty. Kraków, 2003.
-
PELC, T. Teraz polski. Gry i ćwiczenia komunikacyjne. Łodź: WING, 1997.
-
SERETNY, A. A co to takiego?. Kraków, 2003.
-
SZELC-MAYS, M. Nowe słowa, stare rzeczy. Podręcznik do nauczania słownictwa języka polskiego dla cudzoziemców. Kraków, 2500.
-
SZELC-MAYS, M., RYBICKA, E. Słowa i słówka. Kraków, 2003.
|