Vyučující
|
-
Téra Michal, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Vztah latinské a polské literatury. Vývoj legend a kronik. Proměny rytířské epiky. Zlatý věk písemnictví v renesanci. Barokní sarmatismus. Osvícení během stanislavovského období.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Cílem výuky je objasnění vývojových souvislostí polské literatury v národním jazyce od 14. do 18. století, a to s přihlédnutím ke kontextu latinského písemnictví raného středověku.
Student získá faktografický přehled o hlavních dílech a směrech polské literatury od 14. do konce 18. století.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška
Vypracování poznámek z doporučené beletrie a sekundární literatury. Písemná interpretace jednoho literárního díla.
|
Doporučená literatura
|
-
Bartoš, O. Slovník spisovatelů. Polsko. Praha, 1975.
-
Bečka, J. Západoslovanské literatury v českém prostředí do roku 1918. Praha, 2003.
-
Krzyžanowski, J. Historia literatury polskiej. Warszawa, 1974.
-
Macura, V. a kol. Slovník světových literárních děl. Praha, 1988.
-
Slawiňski, J. Dzielo literackie jako zrodlo historyczne. Warszawa, 1978.
-
Sobotková, M. Studie z české a polské literatury. Olomouc, 2002.
-
Štěpán, L. Slovník polských spisovatelů. Praha, 2000.
|