Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Povaha PR, vznik a rozvoj oboru, přehled klíčové terminologie. Kdo je veřejnost, zájmové a vlivové skupiny, opinion leaders. Vztah mezi PR a marketingem a reklamou, komunikační mix. PR jako funkce managementu. Nástroje a formy PR, sponzoring a Spin Doctoring. Disciplíny PR. Issues Management a krizová komunikace. Média a jejich rozdělení vzhledem k PR, publicita. Situační analýza, efektivnost PR. Práce tiskového mluvčího. Příprava a prezentace plánů a nabídek, výzkum klientské databáze. PR kampaň, situační analýza, komunikační cíle, strategie, PR nástroje. Etika PR, etický kodex, společenská odpovědnost. Vyhodnocení PR projektů a mediální analýza.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody samostatných akcí
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je poskytnout základní orientaci v dynamicky se rozvíjejícím oboru public relations - vztah s veřejností a získat některé praktické dovednosti při vytváření efektivního public relations bez manipulativních metod.
Student se seznámí s definicí PR, získá přehled o historii PR, vztahu mezi PR a reklamou, PR jako funkcí managementu, vnitřní a vnější PR, nástrojích a formách PR, sponzoringu, Public Affairs, komunikaci v krizových a konfliktních situacích, práci tiskových mluvčí, uměním komunikovat, lobbyingu, problematice veřejného mínění a v praktické části bude schopen vypracovat obsahovou analýzu médií a připravit PR komunikační strategii.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Posouzení zadané práce, Analýza výkonu studenta, Rozbor díla tvůrčího charakteru
Předpokladem udělení zápočtu je povinná účast na přednáškách a vypracování a ústní obhájení public relations projektu PR kampaně na zvolené téma.
|
Doporučená literatura
|
-
BAJČAN, R. Techniky Public Relations aneb Jak pracovat s médii. Praha: Management Press, 2003.
-
DAVID MEERMAN, S. Nová pravidla marketingu a PR. Zoner Press. ISBN 978-80-86815-93-0.
-
FTOREK, J. Public Relations jako ovlivňování mínění. Grada.
-
Ftorek, Jozef. Public relations a politika : kdo a jak řídí naše osudy s naším souhlasem. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3376-0.
-
Horňáková, Michaela. Copywriting : podrobný průvodce tvorbou textů, které prodávají. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3269-2.
-
Chalupa, Radek. Efektivní krizová komunikace : pro všechny manažery a PR specialisty. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4234-2.
-
CHMEL, Z. Propagace, public relations, média. Brno: Ante Brno a FF Masarykova univerzita Brno, 1997.
-
KOHOUT, J. Veřejné mínění, image a metody public relations. Praha: Management Press, 1999.
-
Krupka, Jaroslav. Česká reklama : od pana Vajíčka po falešné soby. Brno: BizBooks, 2012. ISBN 978-80-265-0046-9.
-
LESLEY, PH. Public relations - teorie a praxe. Praha: Victoria Publishing, 1995.
-
L'Etang, Jacquie. Public relations : základní teorie, praxe, kritické přístupy. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-596-7.
-
MCQUAIL, D. Úvod do teorie masové komunikace. Praha: Portál, 2002.
-
NĚMEC, P. Public relations - komunikace v konfliktních a krizových situacích. Praha: Management Press, 1999.
-
NĚMEC, P. Public Relations. Praxe komunikace s veřejností. Praha: Management Press, 1996.
-
NĚMEC, P. Public Relations. Zásady komunikace s veřejností. Praha: Management Press, 1993.
-
POSPÍŠIL, P. Efektivní Public Relations a media relations. Praha: Computer Press, 2002.
-
ŠÁLEK, M.; FEŘTEK, T. Novináři nejsou zlí. Praha: Nadace Via, 2001.
-
VĚRČÁK,V.; GIRGAŠOVÁ, J.; LIŠKAROVÁ, R. Media Relations není manipulace. Praha: EkoPress, 2004.
|