The aim of this course is to provide a basic orientation in the field of the dynamic development of public relations - the relation to the public. The student will learn the history and definition of PR in an organized way, the relation between PR and advertising, PR as a function of management, inner and outer PR, instruments and forms of PR, sponsorship and Public Affairs, communication in situations of crisis and conflict, work of press agents, the art of communication, lobbying, problems with public opinion etc.
Students will be introduced into the wide context of the problematic of PR, and in theoretical and practical way they will be able to work-out content analyses of media and to prepare PR communicative strategy.
|
-
BAJČAN, R. Techniky Public Relations aneb Jak pracovat s médii. Praha: Management Press, 2003.
-
DAVID MEERMAN, S. Nová pravidla marketingu a PR. Zoner Press. ISBN 978-80-86815-93-0.
-
FTOREK, J. Public Relations jako ovlivňování mínění. Grada.
-
Ftorek, Jozef. Public relations a politika : kdo a jak řídí naše osudy s naším souhlasem. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3376-0.
-
Horňáková, Michaela. Copywriting : podrobný průvodce tvorbou textů, které prodávají. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3269-2.
-
Chalupa, Radek. Efektivní krizová komunikace : pro všechny manažery a PR specialisty. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4234-2.
-
CHMEL, Z. Propagace, public relations, média. Brno: Ante Brno a FF Masarykova univerzita Brno, 1997.
-
KOHOUT, J. Veřejné mínění, image a metody public relations. Praha: Management Press, 1999.
-
Krupka, Jaroslav. Česká reklama : od pana Vajíčka po falešné soby. Brno: BizBooks, 2012. ISBN 978-80-265-0046-9.
-
LESLEY, PH. Public relations - teorie a praxe. Praha: Victoria Publishing, 1995.
-
L'Etang, Jacquie. Public relations : základní teorie, praxe, kritické přístupy. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-596-7.
-
MCQUAIL, D. Úvod do teorie masové komunikace. Praha: Portál, 2002.
-
NĚMEC, P. Public relations - komunikace v konfliktních a krizových situacích. Praha: Management Press, 1999.
-
NĚMEC, P. Public Relations. Praxe komunikace s veřejností. Praha: Management Press, 1996.
-
NĚMEC, P. Public Relations. Zásady komunikace s veřejností. Praha: Management Press, 1993.
-
POSPÍŠIL, P. Efektivní Public Relations a media relations. Praha: Computer Press, 2002.
-
ŠÁLEK, M.; FEŘTEK, T. Novináři nejsou zlí. Praha: Nadace Via, 2001.
-
VĚRČÁK,V.; GIRGAŠOVÁ, J.; LIŠKAROVÁ, R. Media Relations není manipulace. Praha: EkoPress, 2004.
|