Vyučující
|
-
Przybylski Michal, Mgr.
-
Kozár Aleš, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Základní komunikační situace a fráze: v restauraci, v obchodě, orientace ve městě, u lékaře, pozvání apod., při nichž studenti procvičují gramatické znalosti, které si osvojili v jazykových cvičeních (především futurum a kondicionál, modální slovesa, dativ a instrumentál sg. a pl. substantiv, adjektiv a zájmen).
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Cílem tohoto semináře je rozšiřování slovní zásoby a upevnění gramatických znalostí, které si studenti osvojí v jazykových cvičeních.
Studenti získají schopnost orientovat se v základních komunikačních situacích s přihlédnutím k různým komunikačním kódům a jazykovým stylům.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
KLKS/SLJ1
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Analýza výkonu studenta
Závěrečný písemný test (vyžadována je úspěšnost min. 60 %) + ústní pohovor. Pravidelná docházka: min. 75%.
|
Doporučená literatura
|
-
Bešter, M. Povej naprej. Ljubljana , 1996.
-
Honzak-Jahič, J. Slovenščina ni težka. Praha, 2003.
-
Jug-Kranjec H. Slovenščina za tujce. Ljubljana, 1999.
-
Keber, J. Slovenski frazeološki slovar. Ljubljana: SAZU, 2004.
-
Markovič, A. S slovenščino nimam težav. Ljubljana, 2002.
-
Toporišič, J. Slovenska slovnica. Maribor, 2001.
|