Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Slovinština v prostoru slovanských jazyků. Dnešní podoba jazyka, jeho nářeční diferenciace. Vývoj reflexe stavu jazyka, klíčoví jazykovědci a mluvnice. Lexikální charakteristika a morfologické kategorie. Fonetická specifika slovinštiny.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Nácvik dovedností
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit studenta s rysy slovinštiny jako slovanského jazyka, jeho vývojovými specifiky, územním rozšířením i nářeční diferenciací. Student se seznámí s hlavními etapami vývoje jazyka a klíčovými osobnosti, které jej určovaly.
Student získá přehled o základních charakteristikách slovinštiny jako slovanského jazyka, jeho stručné historii, náreční diferenciaci a naučí se základní fonetická pravidla dnešního jazyka.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška
Povinná účast (75%), písemný zápočtový test.
|
Doporučená literatura
|
-
HONZAK-JAHIČ, J. Slovenščina ni težka.. Praha, 1996.
-
HORÁLEK, K. Úvod do studia slovanských jazyků. Praha, 1962.
-
MURKO, M. Jihoslované. Ottův slovník naučný..
-
PETR, J. Základy slovinštiny. Praha, 1971.
-
SKAZA, J. Žepni pravopis. Ljubljana, 2004.
-
ŠKERLJ, R. Slovník slovinsko-český, česko-slovinský. Ljubljana, 1995.
|