Vyučující
|
-
Holubová Marie, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Základní prvky konceptu Bazální stimulace a s jeho historií. Somatická stimulace. Celková koupel zklidňující, osvěžující, dle Bobatha. Rozvíjející koupel. Celková koupel diametrální. Masáž stimulující dýchání, kontaktní dýchání. Polohování. Poloha mumie, poloho hnízdo. Mikropolohování. Vibrační stimulace. Vibrační stimulace podporující dýchání. Seminář seznamující s nástavbovými prvky konceptu Bazální stimulace. Optická stimulace. Auditivní a olfaktorická stimulace. Taktilně haptická stimulace. Orální stimulace. Hygiena dutiny ústní. Stimulace chuťových buněk. Stravování nemocného.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Nácvik dovedností
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s konceptem Bazální stimulace, s jeho historií, současnou situací v České republice, se základními a nástavbovými prvky konceptu. Naučit studenty používat základní techniky jednotlivých prvků konceptu Bazální stimulace.
Student zná základní a nástavbové prvky konceptu Bazální stimulace. Umí používat jednotlivé prvky konceptu. Zná a chápe indikace k používání jednotlivých prvků konceptu, volí vhodné postupy u pacienta.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonu studenta, Didaktický test
Splnění povinné 80% účasti na cvičeních, seminářích. Splnění písemného testu.
|
Doporučená literatura
|
-
www.bazalni-stimulace.cz.
-
FRIEDLOVÁ, K. Bazální stimulace pro učitele předmětu ošetřovatelství, Frýdek-Místek..
-
FRIEDLOVÁ, K. Skriptum pro nástavbový kurz bazální stimulace.
-
FRIEDLOVÁ, K. Skriptum pro základní kurz bazální stimulace.
-
VALENTOVÁ, E. Bakalářská práce: Význam a využití bazální stimulace v praxi..
|