Vyučující
|
-
Jelínková Linda, Mgr.
-
Jindra Samuel, PharmDr.
|
Obsah předmětu
|
Interpersonální dovednosti s ohledem na pacienta a sociální prostředí. Komunikační úskalí v jednání sestry. Praktické využití psychoterapeutických metod.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s etickými a filozofickými otázkami specializované ošetřovatelské péče, s konceptem kvality života a problematikou pomáhajících profesí.
Studující je schopen aplikovat získané poznatky a dovednosti, zvládá komunikaci s klienty různých osobnostních typů.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Posouzení zadané práce, Analýza výkonu studenta, Didaktický test
Splnění povinné 80% účasti na cvičeních, seminářích Zpracování zadané písemné práce. Splnění písemného testu.
|
Doporučená literatura
|
-
BAŠTECKÁ, B.; GOLDMAN, P. Základy klinické psychologie. Praha: Portál, 2001.
-
HAŠKOVCOVÁ, H. Thanatologie - Nauka o umírání a smrti. Praha: Galén, 2000.
-
KOPŔIVA, K. Lidský vztah jako součást profese. Praha: Portál, 2013.
-
KŘIVOHLAVÝ, J. Psychologie moudrosti a dobrého života. Paha: Grada, 2009.
-
KŘIVOHLAVÝ, J. Psychologie zdraví. Praha: Portál, 2001.
-
MUNZAROVÁ, M. Eutanazie nebo paliativní léčba. Praha: Grada, 2005.
-
MUNZAROVÁ, M. Zdravotnická etika od A do Z. Praha: Grada, 2005.
-
OPATRNÁ, M. Etické problémy v onkologii. Praha: Mladá fronta, 2008.
-
VOJTÍŠEK, Z. et al. Spiritualita v pomáhajících profesích. Praha: Portál, 2012.
-
WEIS, P.et al. Etické otázky v psychologii. Vybrané kapitoly. Praha: Portál, 2011.
|