Vyučující
|
-
Horáčková Kateřina, PhDr. Ph.D.
-
Slováček Ladislav, doc. MUDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Vedení versus řízení. Motivace. Reflexe, sebereflexe. Supervize, manažerská supervize. Řízení změny. Nácviky: vedení rozhovoru, vedení porad - facilitace, trojstranný rozhovor zdravotník, pacient, rodina.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Nácvik dovedností, Pracovní činnosti
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je připravit studenty na situace, které mohou nastat při řízení vedení ošetřovatelských týmů nejen v prostředí paliativní péče.
Studenti se seznámí s andragogickým modelem vzdělávání, s důležitostí reflexe a sebereflexe při práci. Získají teoretické i praktické znalosti pro přípravu týmu i jednotlivce k supervizi.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Rozhovor
Splnění povinné 70% účasti na přednáškách, 80% účasti na cvičeních. Splnění ústní zkoušky.
|
Doporučená literatura
|
-
HAŠKOVCOVÁ H. Thanatologie, nauka o umírání a smrti. 2. přeprac. vyd. Praha: Galén, 2007.
-
KALVACH Z. Manuál paliativní péče o umírající pacienty. 1. vyd. Praha: Cesta domů, 2010.
-
MARKOVÁ A. Hospic do kapsy: příručka pro domácí paliativní týmy. 1. vyd. Praha: Cesta domů, 2009.
-
MARKOVÁ M. Sestra a pacient v paliativní péči. 1. vyd. Praha: Grada, 2010.
-
O´CONNOR M, SANCHIA A. Paliativní péče pro sestry všech oborů. 1. vyd. Praha: Grada, 2005.
-
SLÁMA O, KABELKA L, VORLÍČEK J. Paliativní medicína pro praxi. 1. vyd. Praha: Galén, 2007.
|