Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Význam terminologie, výslovnost, přízvuk. I.deklinace, latinská a řecká substantiva, předložky. II. deklinace, latinská a řecká maskulina a neutra. Latinská adjektiva I. a II. deklinace. III. deklinace, substantiva. Adjektiva III. deklinace. IV. deklinace. V. deklinace, přehled skloňování všech deklinací. Stupňování adjektiv. Nepravidelné stupňování adjektiv. Souborné poučení o latinských slovesech. Latinské číslovky základní a řadové. Odvozování pomocí předpon a přípon, skládání. Latinské diagnózy.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Nácvik dovedností
|
Výstupy z učení
|
Předmět seznamuje se základy odborné terminologie latinské, řeckolatinské i řecké, zvyšuje jistotu při výuce odborných předmětů a napomáhá pochopení odborného zdravotnického latinského jazykového projevu.
Student získává základní orientaci v odborné terminologii, dovede s její pomocí pochopit a interpretovat diagnostické údaje. Je schopen terminologii sám tvořivě užít při pracovních úkonech.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Rozbor jazykového projevu studenta, Didaktický test, Rozhovor
Splnění povinné 80% účasti na cvičeních, prokázání průběžných znalostí napsáním tří ohlášených testů. Splnění ústní zkoušky.
|
Doporučená literatura
|
-
KÁBRT, J. Jazyk latinský. Praha: Leda, 2000.
-
KÁBRT, J. Lexicon medicum. Praha: Galen, 2004.
-
SEINEROVÁ, V. Úvod do latinské terminologie. Pardubice: Univerzita Pardubice, doplněné vydání, 2015.
|